Tiskové zprávy

CENTROPOL změnil model řízení a dokončil personální změny

1. 9. 2016

Jeden z lídrů tuzemského obchodu s energiemi prošel v letošním roce kompletní obměnou nejvyššího vedení a zásadními změnami modelu řízení a organizační struktury. Poté co na jaře 2016 převzal finanční ředitel Jaromír Chabr také funkci ředitele společnosti, došlo ke změně na postu obchodního ředitele, kde Vladimíra Vokroje vystřídal Tomáš Hlaváček. Ten má za sebou bohaté zkušenosti z top manažerských pozic od pojišťovnictví, přes bankovnictví až po telekomunikační služby. Do Centropolu přišel Hlaváček z pozice ředitele strategického rozvoje a řízení vztahů se zákazníky ve společnosti Air Bank. „Centropol je už poměrně velká a hlavně mimořádně úspěšná firma, která se chce posunout zase o kus vpřed. Pokud mám možnost k tomu přispět, je to pro mě velmi atraktivní úkol, na který se těším,“ shrnul své pocity nový obchodní ředitel Centropolu. „Obchod je srdcem společnosti a mě těší, že jsme získali zkušeného lídra, který má bohaté zkušenosti nejen z obchodu, ale také z budování vztahů se zákazníky či ze zavádění inovací. Věřím, že přinese nové impulsy a dá vítr do plachet našim obchodním aktivitám,“ uvedl ke jmenování ředitel společnosti Jaromír Chabr.

Zároveň k 1. září 2016 opouští společnost Centropol dosavadní člen představenstva a technický ředitel Petr Landovský, který byl spolu s Alešem Grafem a bývalým obchodním ředitelem Lukášem Pokrupou jednou z hlavních postav raketového růstu společnosti v letech 2010–2013. „Petr Landovský patřil od vzniku společnosti k oporám našeho týmu a i on má zásluhu na tom, jakou má dnes Centropol pozici na trhu. Je to manažer na vrcholu sil a věřím, že své bohaté zkušenosti zúročí v další kariéře,“ říká Aleš Graf.

Transformace Centropolu směrem k novému modelu řízení si vyžádala také změny v představenstvu společnosti. Po přechodu majitele Aleše Grafa do dozorčí rady a odchodu Petra Landovského funguje nově představenstvo ve složení: předseda Jaromír Chabr – ředitel společnosti, Tomáš Hlaváček – obchodní ředitel a Tibor Flašík – ředitel zákaznických služeb. „Jako majitel a dosavadní manažer Centropolu jsem společnosti dal všechen svůj um, nápady a akceschopnost. Cítím, že společnost teď potřebuje nové impulsy, nové nadšení a nové cesty. Přenechávám proto standardní řízení profesionálním manažerům a sám se přesunuji do strategické a kontrolní role,“ vysvětluje zásadní změny Aleš Graf. Centropol chystá klíčové změny zejména v oblasti komunikace se zákazníky, novinky budou i v oblasti obchodování s komoditami.

CENTROPOL působí na trhu s elektřinou již od roku 2002 a je jedním z největších alternativních dodavatelů v České republice. Na trh se zemním plynem vstoupila společnost na začátku roku 2010. Zemní plyn a elektřinu dnes dodává zhruba 320 tis. zákazníků. Převážnou část odběratelů, zhruba 80 %, tvoří domácnosti. Zbylých 20 % tvoří města a obce, organizace státní správy či malé a střední firmy. Mezi významné zákazníky Centropolu patří například ministerstvo vnitra, ministerstvo spravedlnosti, více než polovina krajů, krajských měst a také řada nemocnic. CENTROPOL dodává energie rovněž maloobchodním sítím, malým a středním podnikům, sedmi zoologickým zahradám a mnoha dalším společnostem.

CENTROPOL ENERGY, a.s. se v letech 2014–2016 třikrát umístil v žebříčku Czech TOP 100 a stal se jednou z největších firem Ústeckého kraje. Tržby společnosti dosáhly v roce 2015 téměř osmi miliard korun. Do skupiny CENTROPOL patří také první plnohodnotný virtuální mobilní operátor zaměřený na domácnosti, který spustil své služby v září 2013.