Tiskové zprávy

Jsme s vámi již 15 let a chceme vám být ještě blíž

5. 12. 2017

Centropol slaví 15.narozeniny

Společnost Centropol dlouhodobě nabízí svým zákazníkům zajímavé ceny energií a kvalitní služby. Život klientům zpříjemní nově otevírané regionální pobočky a nastupující „smart“ technologie.

Pro Aleše Grafa je Centropol srdeční záležitostí. Není divu, jeho majitelem je více než patnáct let a za tu dobu z něho vytvořil druhého největšího alternativního dodavatele elektřiny a plynu v Česku. Byl tak jedním z prvních dodavatelů, který se kvalitními službami a dobrou cenou prosadil mezi konkurencí ostatních energetických firem a díky tomu je na trhu úspěšný i nyní. Ústecký patriot Aleš Graf - centrála Centropolu sídlí právě v Ústí nad Labem, má však smělé plány i do budoucna. „Mým strategickým cílem číslo jedna je spokojený zákazník, který dlouhodobě odebírá energie od nás. To je svatý grál, který říkám po firmě, kudy chodím. Podle toho máme nastavený model řízení firmy, aby byl pružný a dál se zlepšovala kvalita obsluhy zákazníků. Musejí být jako v bavlnce,“ říká šéf Centropolu, který zásobuje energií přes 300 tisíc domácností.

Aby se zákazníci skutečně cítili jako v bavlnce, rozhodlo se vedení společnosti přiblížit se jim řetězcem regionálních kamenných poboček. Letos se jich ve větších městech otevřel celý tucet, příští rok zájemci mohou navštívit dalších šest. Centropol tím vyslyšel volání starších i řady mladších klientů po zákaznických centrech, kam by mohli přijít a vyřídit si veškerou administrativu od změn tarifu či adresy až po podrobnosti k vyúčtování. Lidé mají možnost poradit se na místě s profesionály třeba o tom, jak mohou ušetřit za elektřinu a plyn a jaký speciální ceník si vybrat. V žádném případě nepovažuje Aleš Graf tento krok za nějaký anachronismus. „Osobní lidský kontakt je velmi důležitý i v této technologicky vyspělé době. Dokážeme věci řešit přes internet a prostřednictvím chytrého telefonu. Jenže zákazníkům chceme nabídnout možnost někam přijít a své požadavky řešit s profesionálem s hezkým přístupem,“ říká Aleš Graf.

Správný vztah k zákazníkovi a poznání praxe na pobočkách je přitom pro manažery Centropolu natolik zásadní, že se rozhodli strávit v nich nějaký čas. Na měsíc se sebral a svou kancelář vyměnil za „první linii“ i ředitel obchodu a strategického rozvoje Tomáš Hlaváček. „Některá rozhodnutí si chci vyzkoušet na vlastní kůži a chci být inspirací pro ostatní. To, co stačilo před pěti lety, dnes v konkurenci neobstojí. Musíme zjednodušovat procesy a zpříjemňovat život zákazníků. Nejlepším příkladem jsou další a další zákaznická centra,“ říká.

Ovšem ani kamenné pobočky nejsou a nebudou jako dříve. Stále důrazněji se o slovo hlásí „chytrá“ budoucnost energií a také Centropol se přizpůsobuje technologickým výzvám. Co nezvládneme sami, zajistíme spolu s našimi strategickými partnery. Třeba se společností Elko EP, která je absolutní špičkou v instalacích inteligentních systémů,“ říká Aleš Graf.

Komunikace Centropolu se zákazníky bude tak postupem času chytřejší a chytřejší. „Zchytřené“ budou pochopitelně i call centra. Do hry se postupně zapojí umělá inteligence, která bude schopna ještě lépe vycházet vstříc potřebám stále náročnějšího zákazníka. Dále modernizovat se budou webové stránky www.centropol.cz. A to i přesto, že internetovou komunikaci společnosti vysoce ocenili odborníci v rámci prestižní soutěže WebTop100 prvním místem mezi průmyslovými a energetickými firmami.