Úvod » Péče a podpora » Platby a faktury » Mám přeplatek nebo nedoplatek
Drobný přeplatek či nedoplatek je důkazem, že zálohy máte nastavené v podstatě správně. Větší rozdíl ve vyúčtování může mít několik důvodů.
Výměna starého spotřebiče za nový, úspornější může spotřebu snížit. Často i docela zásadně a výsledkem je vyšší přeplatek. Naopak starší spotřebiče mohou mít spotřebu s přibývajícím časem vyšší.
Zvýšenou spotřebou se projeví také přírůstek do rodiny nebo i delší návštěva, kdy je nějaký čas členů domácnosti víc než obvykle.
Porovnejte spotřebu v posledním vyúčtování s těmi předešlými a kontaktujte nás, pokud se výrazně liší.
Je možné, že váš distributor energií nám předal data, které neodpovídají skutečnosti. Porovnejte údaje ve vyúčtování se stavem vašeho elektroměru nebo plynoměru. Pokud se neshodují, zašlete vyplněný formulář reklamace a stížnosti ve vaší Samoobsluze a my vše dáme do pořádku. Připravte si prosím fotografii vašeho elektroměru nebo plynoměru. Ten budeme posílat na distribuci a po schválení vám vystavíme opravné vyúčtování.
Vaše platby k nám mohly dorazit až po datu odečtu od distributora. V takovém případě je zahrneme do vyúčtování za další období. Pokud máte nějaké otázky k vyúčtování neváhejte se na nás obrátit.
Datum splatnosti přeplatku je tučným písmem uvedeno na přední straně vyúčtování. Najdete je také v online Samoobsluze v detailu sekce Platby. Datum splatnosti označuje den, kdy budou peníze připsány na váš účet, pokud využíváte bezhotovostní platební styk. V případě úhrady přeplatku složenou, může být lhůta odeslání delší. Česká pošta má na její vystavení až 5 dní.
Datum splatnosti nedoplatku je tučným písmem uvedeno na přední straně vyúčtování. Do tohoto data nejpozději, je potřeba aby platba byla připsána na náš účet. Zkontrolujte si variabilní symbol na vyúčtování, který se liší od variabilního symbolu při platbě záloh. Jestliže částku nemůžete uhradit, dejte nám vědět a situaci společně budeme řešit.
Pomozte nám stránku zdokonalovat – dejte nám hodnocení, jak se vám líbila.