Úvod » Přepis energií spolu vyřídíme snadno
Přepisy elektřiny
Přepisy plynu
Vy se ptáte – my odpovídáme
-
Co je přepis odběrného místa?
Potřebujete přepsat smlouvu na elektřinu nebo plyn na někoho jiného z důvodu stěhování, úmrtí nebo pronájmu/koupi/prodeji nemovitosti? Pak se jedná o přepis odběrného místa, neboli se na jedné adrese střídají dva různí zákazníci. Se zákazníkem vyřešíme situaci ať už odebírá energie od nás nebo od jiného dodavatele. V případě, že jste u jiného dodavatele, vyřídíme tento požadavek společně se změnou dodavatele a dohodneme se s původním dodavatelem na ukončení smlouvy.
-
Jak dlouho to trvá?
Snažíme se přepis provést obvykle do 2 až 4 týdnů. Záleží hlavně na tom, jak rychle nový zákazník podepíše smlouvu o dodávce a pošle nám ji zpátky. Když při přepisu zároveň měníte dodavatele energií, pak to může trvat déle. V takovém případě se totiž musíme dohodnout na ukončení smlouvy s původním dodavatelem.
-
Jaké doklady budu potřebovat?
Všechny informace, které budete k vyplnění potřebovat, najdete ve své faktuře nebo ve smlouvě se současným dodavatelem. K tomu po vás budeme chtít číslo a stav elektroměru nebo plynoměru. Je možné, že k vaší žádosti budeme potřebovat ještě nějaké přílohy, třeba plnou moc. Záleží totiž na distribučním území, na kterém se vaše odběrné místo nachází. Každý distributor má trochu jiné podmínky.
-
Proč je dobré uvádět stavy elektroměru / plynoměru?
Stavy elektroměru nebo plynoměru jsou důležité pro původního dodavatele. Ten k těmto nahlášeným stavům uzavře fakturační období a u nového odběratele tímto stavem začíná počáteční stav.
-
Proč nebyl přijatý stav elektroměru / plynoměru, který jsme uvedli v žádosti?
Nahlášený stav elektroměru / plynoměru zřejmě neodpovídal předpokládanému stavu. Např. je nižší, než poslední vyúčtovaná faktura.