Úvod » Péče a podpora » Technické dotazy » Nové připojení elektřiny
Nikdy na vašem odběrném místě nebyl elektroměr? V takovém případě se jedná o zřízení nového odběrného místa. Níže najdete přehled všeho, co budete potřebovat k úspěšnému připojení.
Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr:
Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.
EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět
ČEZ
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí
PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě
Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení.
Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra.
Pokud na vašem odběrném místě již byl elektroměr, ale došlo k jeho demontáži, postup je podobný jako u nového odběrného místa, s několika rozdíly.
Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr:
Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.
EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět
ČEZ
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí
PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě
Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení.
Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra.
Pokud dodáváte podklady pro novou montáž elektroměru nebo plynoměru distributorovi, je nezbytné, abyste je poskytli také naší společnosti. Může se stát, že od distribuce obdržíte informaci, že je vše kompletní. I v takovém případě je nutné dodat revizní zprávu a SOP (smlouvu o připojení) i nám.
Bez těchto dokumentů může distributor naši žádost o novou montáž zamítnout.
Prosíme o spolupráci a zasílání kompletních podkladů současně všem relevantním stranám.
Děkujeme!
Co znamená nová montáž elektroměru?
Vzniká tehdy, pokud žádáte o první připojení k distribuční síti – například u novostavby, rekonstrukce nebo při změně způsobu vytápění.
Co je znovupřipojení elektroměru?
Opětovné namontování elektroměru na odběrném místě, na kterém již bylo měřidlo v minulosti nainstalováno.
Potřebuji znovu připojit/namontovat elektroměr co pro to musím udělat?
Pro podání žádosti o znovupřipojení musíte znát alespoň jeden z identifikátorů odběru:
EAN kód odběrného místa, údaje o původním zákazníkovi v odběrném místě, číslo bytové jednotky podle katastru nemovitostí, případně jiný údaj jednoznačně identifikující odběrné místo.
Jaké všechny doklady potřebuji k nové montáži, nikdy jsem elektroměr neměl.
K čemu potřebuji revizní zprávu a kdo mi jí vystaví?
Revizní zpráva je právně závazný dokument o provedení předepsané revize elektrického nebo plynového zařízení. Potvrzuje, že je vaše elektřina nebo plyn zapojená správně a hlavně bezpečně. Je to něco jako technická kontrola pro auto. Revizi může provádět pouze certifikovaný revizní technik, který následně vyhotovuje revizní zprávu.
Seznam certifikovaných revizních techniků najdete například v databázích profesních organizací:
Seznam revizních techniků | Asociace ZZ-ČR z.s., nebo na webových stránkách Technické inspekce České republiky: TIČR – Technická inspekce České republiky.
V Praze můžete využít služeb certifikovaných partnerů společnosti PREdistribuce, a. s.
Jaké příkony spotřebičů mám uvést do žádosti o připojení, když je ještě neznám?
Je vhodné uvést alespoň orientační příkony nebo typy spotřebičů, které plánujete používat. Technik pak odhadne ideální parametry vaší přípojky.
Důležité je zvažovat například to, jestli plánujete elektřinou vytápět, ohřívat vodu nebo budete používat nějakou náročnější technologii.
Tady je alespoň orientační přehled, o jaké hodnoty se může jednat:
Jak dlouho trvá proces nové montáže?
Doba se liší podle situace. V případě, že si vyřídíte smlouvu o připojení (SOP) s distributorem, je proces mnohem rychlejší. Tento postup doporučujeme.
Dodávku zahajujeme obvykle ihned po osazení měřidla a potvrzení od distributora.
Kolik to všechno bude stát?
Pomozte nám stránku zdokonalovat – dejte nám hodnocení, jak se vám líbila.