Úvod » Péče a podpora » Technické dotazy » European Accessibility Act – webové rozhraní
Při poskytování našich služeb dbáme na to, aby byly přístupné co největšímu okruhu osob, včetně těch s rozličnými omezeními vnímaní či orientace. Postupujeme při tom v souladu s právními předpisy (zejména tzv. European Accessibility Act) i standardy digitální přístupnosti (např. Web Content Accessibility Guidelines – WCAG).
Je tak zajištěno, že naše služby jsou bez dalšího přístupné všem, bez ohledu na omezení a handicapy, jako jsou poruchy zraku, sluchu, řeči, tělesné postižení, neschopnost porozumět jazyku či kognitivní a neurologické poruchy. Zároveň platí, že naši zaměstnanci, vč. služby podpory, jsou dostatečně informováni o přijatých opatřeních a jsou tedy připraveni na vyžádání poskytnou zde uvedené informace či další informace k přístupnosti.
Při implementaci jednotlivých opatření jsme vycházeli z příslušných právních předpisů, a zejména technického normativního standardu WCAG – jedná se o doporučení sdružení W3C a mezinárodní standard ISO (ISO/IEC 40500:2012) – který vysvětluje, jak učinit webový obsah (včetně statických webových stránek, dynamických webových aplikací atd.) přístupnějším pro osoby s omezeními a handicapy.
Opatření lze rozdělit do čtyř základních kategorií:
Zpřístupňujeme informace zprostředkované netextovým obsahem pomocí textové alternativy. Textové alternativy jsou v případě námi nabízených služeb primárním způsobem zpřístupnění informací, protože je lze zpřístupnit celou řadou způsobů (například vizuální, sluchové nebo hmatové) tak, aby odpovídaly potřebám každého uživatele. Poskytnutí textových alternativ tak zajišťuje zpřístupnění informací různými způsoby co možná nejširšímu okruhu uživatelů. Například osoba, která nevidí obrázek, si může nechat nahlas přečíst alternativní text pomocí syntetizované řeči. Osobě, která neslyší zvukový soubor, lze zobrazit textovou alternativu. V budoucnu umožní textové alternativy také snadnější překlad informací do znakového jazyka nebo do jednodušší podoby téhož jazyka.
V této oblasti primárně dbáme ne to, aby námi nabízené služby:
Zajišťujeme, aby všechny součásti uživatelského rozhraní a všechny navigační prvky byly ovladatelné a funkční, a to pro každého, bez ohledu na jeho omezení.
Při poskytování služeb tak zejména:
pro jednodušší orientaci ve struktuře stránek používáme tzv. drobečkovou navigaci (tedy průběžně informujeme uživatele, kde ve struktuře webu se právě nachází).
Dbáme na to, aby veškeré zprostředkované informace při poskytování služeb a ovládání uživatelského rozhraní byly srozumitelné.
Zde zejména:
Zajišťujeme, aby obsah předávaný při poskytování služeb bylo možné interpretovat širokou škálou uživatelských aplikací, včetně asistivních technologií. Obecně tedy zejména maximalizujeme kompatibilitu se současnými uživatelskými programy:
Snažíme se, aby naše služby byly dostupné skutečně všem, kdo o ně mají zájem. Máte-li jakoukoliv připomínku k přístupnosti, případně jakýkoliv související dotaz, neváhejte se na nás obrátit emailem na obchod@centropol.cz.
Pomozte nám stránku zdokonalovat – dejte nám hodnocení, jak se vám líbila.