Vážení zákazníci AZ Energies, která ukončuje činnost, rádi pro vás zajistíme dodávky energií. Novou smlouvu můžete ihned sjednat online, zanechat nám telefonní číslo, na které se ozveme zpět, nebo volejte ve všedních dnech na 800 575 575. S případy, jako je ten váš, máme zkušenosti a společně vše vyřešíme.
×
Vyhledat na webu
Zavřít

Nové ceny
výkupu elektřiny

Solární elektrárny stále přibývají a ve slunečných dnech je přebytků z fotovoltaik tolik, že se jejich cena dostává do záporných hodnot. I my tak musíme reagovat na tyto výkyvy úpravou cen.

 

Nejčastější dotazy našich zákazníků

Pročtěte si odpovědi na otázky našich zákazníků, je možné, že tam najdete odpověď i na svou otázkou. Pokud ne, nechte nám na sebe kontakt a my se vám ozveme zpět.

  • Z jakého důvodu dochází ke změně ceny?

    Vzhledem k tomu, že není možné předvídat množství přebytků ani dodávky z odběrných míst s FVE, nemůžeme využít přebytečnou elektřinu pro naše ostatní zákazníky. V takové chvíli pro ni nemáme žádné uplatnění.

    Abychom cenové výkyvy alespoň částečně zohlednili, musíme ceny výkupu snížit.

  • Kdy obdržím vyúčtování za dodanou elektřinu?

    Vyúčtování výnosů z prodeje přebytků elektřiny z FVE provádíme jednou ročně, vždy k 31. květnu.

    Po tomto datu zpracujeme doklad o vyúčtování, který Vám zašleme ihned po jeho zpracování (nejpozději do 25.6).

    Výnos z výkupu převedeme na Váš bankovní účet do 30 dnů od data vystavení dokladu o vyúčtování.

  • Nesouhlasím se změnou ceny a chci ukončit smlouvu. Jak mám postupovat?

    Pokud nesouhlasíte se změnou ceny, můžete požádat o ukončení smlouvy ke dni platnosti nových cen.

    V takovém případě, prosíme s ohledem na administrativní proces o zaslání výpovědi elektronicky na e-mail info@energie.centropol.cz.  Zároveň prosíme o uvedení čísla EAN a adresy výrobny. (Ukončením smlouvy na výkup automaticky nekončí smlouva na spotřebu elektřiny.)

    Máte-li kombinovaný EAN, požádejte svého distributora o jeho rozdělení. Poté zašlete nový EAN spolu s termínem aktivace svému novému partnerovi, u kterého si sjednáte výkup elektřiny.

    Pro jistotu připomínáme, že při ukončení smlouvy na výkup elektřiny musí přebytky z Vašeho výrobního místa odebírat jiný subjekt (partner), jinak se vystavujete riziku neoprávněné dodávky, která může být podle § 52 Energetického zákona ze strany Vašeho distributora sankcionována.

  • Proč už nemůžu mít kombinovaný EAN?

    Novela vyhlášky o pravidlech trhu s elektřinou (č. 408/2015 Sb.) zavádí povinnost, aby odběrná místa měla samostatný EAN kód pro spotřebu elektřiny a samostatný EAN kód pro výrobu elektřiny.

    Pokud tedy máte odběrné místo s kombinovaným EAN kódem, od roku 2025 musí být tyto kódy rozdělené – jeden pro odběr elektřiny a druhý pro výrobu.

  • Do kdy musím mít nový výrobní EAN?

    Na registraci nového samostatného EAN kódu máte čas do 30. června 2025. V této lhůtě je registrace bez poplatků.

    Pro naše klienty, kteří mají výrobnu elektřiny připojenou k distribuční síti před 31. prosincem 2024 a nevlastní licenci, registraci zajistíme. Postaráme se o splnění všech náležitostí a budeme Vás o všem včas informovat.

  • Jak si mohu svůj EAN rozdělit?

    O nový, samostatný EAN kód musíte požádat svého distributora. Jste-li naším klientem, tuto registraci a aktivaci ve spolupráci s distributorem vyřídíme za Vás.

    Pro více informací nás neváhejte kontaktovat.

  • Co pro Vás v rámci změn vyhlášky zajistíme?

    Pokud jste naším zákazníkem a současně klientem ČEZ distribuce, zajistíme aktivaci Vašeho nového EAN kódu spolu s ostatními zákazníky během prvního čtvrtletí roku 2025.  O tomto kroku Vás budeme včas informovat.

Kontaktujte mne

Jméno
Odesláním formuláře berete na vědomí podmínky zpracování osobních údajů.