Úvod » Péče a podpora » Platby a faktury » Jak probíhá vyúčtování?
Řádné vyúčtování se uskutečňuje zpravidla jednou ročně. Vystavujeme je na základě odečtů stavu elektroměrů a plynoměrů, které nám poskytuje distributor působící v regionu, kde se nachází vaše odběrné místo.
Průběh spotřeby během roku můžete dokumentovat zasíláním kontrolních odečtů stavu elektroměru/plynoměru. Zadáte jednoduše v Samoobsluze.
Jestliže je váš elektroměr nebo plynoměr pro odečet nedostupný, zanechá zpravidla distributor oznámení s pokynem k zapsání stavu a jeho odeslání nebo oznámení na uvedený telefon, případně k nahlášení samoodečtu vyzve prostřednictvím e-mailu nebo SMS.
Pokud samoodečet neprovedete, distributor stanoví spotřebu odhadem podle předchozích období a s využitím typových diagramů dodávky (TDD).
Ve vyúčtování jsou zohledněny všechny zálohy uhrazené do data odečtu.
S ročním vyúčtováním obdržíte rozpis záloh na následující vyúčtovací období.
Výši zálohy stanovujeme na základě vaší spotřeby v předchozím období, zohledňujeme charakter odběru, vývoj cen energií i nahlášené změny v odběrném místě.
Pomozte nám stránku zdokonalovat – dejte nám hodnocení, jak se vám líbila.