Vážení zákazníci AZ Energies, která ukončuje činnost, rádi pro vás zajistíme dodávky energií. Novou smlouvu můžete ihned sjednat online, zanechat nám telefonní číslo, na které se ozveme zpět, nebo volejte ve všedních dnech na 800 575 575. S případy, jako je ten váš, máme zkušenosti a společně vše vyřešíme.
×
Vyhledat na webu
Zavřít
back Zpátky

Mám přeplatek nebo nedoplatek

Datum poslední revize: 29. 10. 2025

Drobný přeplatek či nedoplatek je důkazem, že zálohy máte nastavené v podstatě správně. Větší rozdíl ve vyúčtování může mít několik důvodů.

Změna ve spotřebě

Výměna starého spotřebiče za nový, úspornější může spotřebu snížit. Často i docela zásadně a výsledkem je vyšší přeplatek. Naopak starší spotřebiče mohou mít spotřebu s přibývajícím časem vyšší.

  • Ověřte si, že energie využíváte účelně, případně využijte naše tipy na úspory.

Zvýšenou spotřebou se projeví také přírůstek do rodiny nebo i delší návštěva, kdy je nějaký čas členů domácnosti víc než obvykle.

  • Zvýšený odběr energií pak pravidelná záloha nepokryje a dojde k nedoplatku.

Porovnejte spotřebu v posledním vyúčtování s těmi předešlými a kontaktujte nás, pokud se výrazně liší.

Chyba v odečtu

Je možné, že váš distributor energií nám předal data, které neodpovídají skutečnosti. Porovnejte údaje ve vyúčtování se stavem vašeho elektroměru nebo plynoměru. Pokud se neshodují, zašlete vyplněný formulář reklamace a stížnosti ve vaší Samoobsluze a my vše dáme do pořádku. Připravte si prosím fotografii vašeho elektroměru nebo plynoměru. Ten budeme posílat na distribuci a po schválení vám vystavíme opravné vyúčtování.

Nezaúčtované platby

Vaše platby k nám mohly dorazit až po datu odečtu od distributora. V takovém případě je zahrneme do vyúčtování za další období. Pokud máte nějaké otázky k vyúčtování, neváhejte se na nás obrátit.

Kdy mi přijde přeplatek?

Datum splatnosti přeplatku je tučným písmem uvedeno na přední straně vyúčtování. Najdete je také v online Samoobsluze v detailu sekce Platby. Datum splatnosti označuje den, kdy budou peníze připsány na váš účet, pokud využíváte bezhotovostní platební styk. V případě úhrady přeplatku složenkou může být lhůta odeslání delší. Česká pošta má na její vystavení až 5 dní.

Dokdy mám uhradit nedoplatek?

Datum splatnosti nedoplatku je tučným písmem uvedeno na přední straně vyúčtování. Platba musí být připsána na náš účet nejpozději do tohoto data. Zkontrolujte si variabilní symbol na vyúčtování, který se liší od variabilního symbolu při platbě záloh. Jestliže částku nemůžete uhradit, dejte nám vědět a situaci společně budeme řešit.

Pomohl vám článek?

Pomozte nám stránku zdokonalovat – dejte nám hodnocení, jak se vám líbila.