Ke smlouvě na dva roky nyní odměna 2 000 Kč na Váš účet. Více informací ->.
Vyhledat na webu
Zavřít
back Zpátky

Nové připojení plynu

Datum poslední revize: 12. 9. 2025

1. Nové odběrné místo

Nikdy na vašem odběrném místě nebyl plynoměr? V takovém případě se jedná o zřízení nového odběrného místa. Níže najdete přehled všeho, co budete potřebovat k úspěšnému připojení.

Co je potřeba, aby vám byl namontován plynoměr:

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on – line nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové Vás provedou celým procesem.
  • Revizní zpráva (musí být doloženo vždy, u PPD je třeba doložit již při Žádosti o připojení)
  • Tlakové zkoušky (je potřeba ukázat technikovi při montáži plynoměru, u PPD je třeba doložit již při Žádosti o připojení)
  • Plná moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za Vás)
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP)
  • EIC kód (provozovatel distribuční soustavy přidělí EAN na základě Žádosti o připojení-ŽOP a bude uveden ve Smlouvě o připojení-SoP)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.)

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.

Jak podat žádost na distribuci?

PPD
Online: Žádost o připojení k distribuční soustavě
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě

GASNET
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol
Online: Žádost o připojení
PDF: Žádosti a smlouvy k připojení

GAS DISTRIBUTION
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol
Online: Žádost o připojení
PDF: Žádost o připojení

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení.

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra.

2. Odběrné místo s demontovaným plynoměrem

Pokud na vašem odběrném místě již byl plynoměr, ale došlo k jeho demontáži, postup je podobný jako u nového odběrného místa, s několika rozdíly.

Co je potřeba, aby vám byl namontován plynoměr:

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on – line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové Vás provedou celým procesem.
  • Revizní zpráva a tlakové zkoušky (musí být doloženo vždy)
  • Plnou moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za Vás)
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP)
  • EIC kód (zjistíte od distribuce, předchozího odběratele, nebo z 8místného čísla plomby ze štítku (např. 2B612008) umístěného na šroubení v místě osazení plynoměru.)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.)

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.

Jak podat žádost na distribuci?

PPD
Online: Žádost o připojení k distribuční soustavě
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě – domácnost

GASNET
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol
Online: Žádost o připojení
PDF: Žádosti a smlouvy k připojení

GAS DISTRIBUTION
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol
Online: Žádost o připojení
PDF: Žádost o připojení

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení.

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra.

Důležité upozornění

Pokud dodáváte podklady pro novou montáž elektroměru nebo plynoměru distributorovi, je nezbytné, abyste je poskytli také naší společnosti. Může se stát, že od distribuce obdržíte informaci, že je vše kompletní. I v takovém případě je nutné dodat revizní zprávu a SOP (smlouvu o připojení) i nám.
Bez těchto dokumentů může distributor naši žádost o novou montáž zamítnout.

Prosíme o spolupráci a zasílání kompletních podkladů současně všem relevantním stranám.

Děkujeme!

Nejčastější otázky

Co znamená nová montáž plynoměru?

icon

Vzniká tehdy, pokud žádáte o první připojení k distribuční síti – například u novostavby, rekonstrukce nebo při změně způsobu vytápění.

Co znamená znovupřipojení plynoměru?

icon

Opětovné namontování plynoměru na odběrném místě, na kterém již bylo měřidlo v minulosti nainstalováno. 

Potřebuji znovu připojit/namontovat plynoměr, co pro to musím udělat?

icon

Pro podání žádosti o znovupřipojení musíte znát alespoň jeden z identifikátorů odběru:  

EIC kód odběrného místa, číslo plomby na vstupním potrubí měřicího místa, údaje o původním zákazníkovi v odběrném místě, číslo bytové jednotky podle katastru nemovitostí, případně jiný údaj jednoznačně identifikující odběrné místo. 

Jaké všechny doklady potřebuji k nové montáži, nikdy jsem plynoměr neměl.

icon
  • Smlouvu o připojení (SOP) 
  • Žádost o připojení (ŽOP) 
  • Revizní zpráva/tlakové zkoušky 
  • Doklad o vztahu s odběrným místem příklad: nájemní smlouva, kupní smlouva, výpis z katastru nemovitostí 

K čemu potřebuji revizní zprávu a kdo mi jí vystaví?

icon

Revizní zpráva je právně závazný dokument o provedení předepsané revize elektrického nebo plynového zařízení. Potvrzuje, že je vaše elektřina nebo plyn zapojená správně a hlavně bezpečně. Je to něco jako technická kontrola pro auto. Revizi může provádět pouze certifikovaný revizní technik, který následně vyhotovuje revizní zprávu.  

Seznam  certifikovaných revizních techniků najdete například v databázích profesních organizací: Seznam revizních techniků | Asociace ZZ-ČR z.s., nebo na webových stránkách Technické inspekce České republiky: TIČR – Technická inspekce České republiky 

Jak dlouho trvá proces nové montáže?

icon

Doba se liší podle situace. V případě, že si vyřídíte smlouvu o připojení (SOP) s distributorem, je proces mnohem rychlejší. Tento postup doporučujeme.  
Dodávku zahajujeme obvykle ihned po osazení měřidla a potvrzení od distributora.

Kolik to všechno bude stát?

icon
  • Samotné zřízení odběrného místa je u nás zdarma. 
  • Ceníky elektřiny nebo plynu najdete na našem webunebo vám je rádi vysvětlíme na našem zákaznickém centru či zákaznické lince. 
  • Poplatky za příkon  stanovuje distributor dle jeho aktuálního ceníku.  
Pomohl vám článek?

Pomozte nám stránku zdokonalovat – dejte nám hodnocení, jak se vám líbila.