Vyhledat na webu
Zavřít

Nové připojení elektřiny

1. Nové odběrné místo

Nikdy na vašem odběrném místě nebyl elektroměr? V takovém případě se jedná o zřízení nového odběrného místa. Níže najdete přehled všeho, co budete potřebovat k úspěšnému připojení.

Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on-line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové vás celým procesem provedou. 
  • Revizní zpráva (je třeba zajistit samostatně na své vlastní náklady) 
  • Plná moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za vás) 
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP) 
  • EAN kód (provozovatel distribuční soustavy přidělí EAN na základě Žádosti o připojení a bude uveden ve Smlouvě o připojení)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.  

Jak podat žádost na distribuci: 

EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět

ČEZ
Online: Žádost o připojení k eletřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí  

PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra. 

2. Odběrné místo s demontovaným elektroměrem

Pokud na vašem odběrném místě již byl elektroměr, ale došlo k jeho demontáži, postup je podobný jako u nového odběrného místa, s několika rozdíly. 

Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on – line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové vás provedou celým procesem. 
  • Revizní zprávu (pro EG.D není revizní zpráva potřeba, pokud je odběrné místo demontované kratší dobu než 6 měsíců, nebo byly techniky distribuce zjištěny při poslední demontáži závady na OM, u ČEZ není revizní zpráva potřeba, pokud je odměrné místo demontované kratší dobu než 12 měsíců, nebo byly techniky distribuce zjištěny při poslední demontáži závady na OM, u PRE je potřeba vždy)
  • Plnou moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za Vás)
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP)
  • EAN kód (zjistíte od distribuce, případně od předchozího odběratele)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější. 

Jak podat žádost na distribuci: 

EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět

ČEZ
Online: Žádost o připojení k eletřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí  

PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra. 

  • Co znamená nová montáž elektroměru?

    Vzniká tehdy, pokud žádáte o první připojení k distribuční síti – například u novostavby, rekonstrukce nebo při změně způsobu vytápění.

  • Co je znovupřipojení elektroměru?

    Opětovné namontování elektroměru na odběrném místě, na kterém již bylo měřidlo v minulosti nainstalováno. 

  • Potřebuji znovu připojit/namontovat elektroměr co pro to musím udělat?

    Pro podání žádosti o znovupřipojení musíte znát alespoň jeden z identifikátorů odběru:  

    EAN kód odběrného místa, údaje o původním zákazníkovi v odběrném místě, číslo bytové jednotky podle katastru nemovitostí, případně jiný údaj jednoznačně identifikující odběrné místo. 

  • Jaké všechny doklady potřebuji k nové montáži, nikdy jsem elektroměr neměl.
    • Smlouvu o sdružených dodávkách s dodavatelem energií / Smlouvu o připojení s distribucí (SOP) 
    • Žádost o připojení (ŽOP) 
    • Revizní zpráva/tlakové zkoušky 
    • Doklad o vztahu s odběrným místem příklad: nájemní smlouva, kupní smlouva, výpis z katastru nemovitostí 
  • K čemu potřebuji revizní zprávu a kdo mi jí vystaví?

    Revizní zpráva je právně závazný dokument o provedení předepsané revize elektrického nebo plynového zařízení. Potvrzuje, že je vaše elektřina nebo plyn zapojená správně a hlavně bezpečně. Je to něco jako technická kontrola pro auto. Revizi může provádět pouze certifikovaný revizní technik, který následně vyhotovuje revizní zprávu.  

    Seznam  certifikovaných revizních techniků najdete například v databázích profesních organizací:
    Seznam revizních techniků | Asociace ZZ-ČR z.s., nebo na webových stránkách Technické inspekce České republiky: TIČR – Technická inspekce České republiky 

  • Jaké příkony spotřebičů mám uvést do žádosti o připojení, když je ještě neznám?

    Je vhodné uvést alespoň orientační příkony nebo typy spotřebičů, které plánujete používat. Technik pak odhadne ideální parametry vaší přípojky. 

    Důležité je zvažovat například to, jestli plánujete elektřinou vytápět, ohřívat vodu nebo budete používat nějakou náročnější technologii.  

    Tady je alespoň orientační přehled, o jaké hodnoty se může jednat:

    • Elektrický bojler 2–4 kW 
    • Varná deska 3–8 kW 
    • Elektrické topení 5–15 kW (elektrický kotel, podlahové vytápění) 
    • Tepelné čerpadlo 5–10 kW 
    • Osvětlení 1–2 kW 
    • Klimatizace 2–4 kW 
    • Ostatní běžné spotřebiče cca 10 kW (lednička, pračka, varná konvice, běžné vybavení domácnosti) 
  • Jak dlouho trvá proces nové montáže?

    Doba se liší podle situace. V případě, že si vyřídíte smlouvu o připojení (SOP) s distributorem, je proces mnohem rychlejší. Tento postup doporučujeme.  
    Dodávku zahajujeme obvykle ihned po osazení měřidla a potvrzení od distributora.

  • Kolik to všechno bude stát?
    • Samotné zřízení odběrného místa je u nás zdarma. 
    • Ceníky elektřiny nebo plynu najdete na našem webu, nebo vám je rádi vysvětlíme na našem zákaznickém centru či zákaznické lince. 
    • Poplatky za příkon  stanovuje distributor dle jeho aktuálního ceníku.