Vyhledat na webu
Zavřít

Nové připojení plynu

1. Nové odběrné místo

Nikdy na vašem odběrném místě nebyl plynoměr? V takovém případě se jedná o zřízení nového odběrného místa. Níže najdete přehled všeho, co budete potřebovat k úspěšnému připojení. 

Co je potřeba, aby vám byl namontován plynoměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on – line nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové Vás provedou celým procesem. 
  • Revizní zpráva (musí být doloženo vždy, u PPD je třeba doložit již při Žádosti o připojení) 
  • Tlakové zkoušky (je potřeba ukázat technikovi při montáži plynoměru, u PPD je třeba doložit již při Žádosti o připojení) 
  • Plná moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za Vás) 
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP) 
  • EIC kód (provozovatel distribuční soustavy přidělí EAN na základě Žádosti o připojení-ŽOP a bude uveden ve Smlouvě o připojení-SoP
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější. 

Jak podat žádost na distribuci: 

PPD 
Online: Žádost o připojení k distribuční soustavě
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě

GASNET 
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol 
Online: Žádost o připojení
PDF: Žádosti a smlouvy k připojení

GAS DISTRIBUTION 
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol 
Online: Žádost o připojení 
PDF: Žádost o připojení 

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra. 

2. Odběrné místo s demontovaným plynoměrem

Pokud na vašem odběrném místě již byl plynoměr, ale došlo k jeho demontáži, postup je podobný jako u nového odběrného místa, s několika rozdíly. 

Co je potřeba, aby vám byl namontován plynoměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on – line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové Vás provedou celým procesem. 
  • Revizní zpráva a tlakové zkoušky (musí být doloženo vždy) 
  • Plnou moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za Vás) 
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP) 
  • EIC kód (zjistíte od distribuce, předchozího odběratele, nebo z 8místného čísla plomby ze štítku (např. 2B612008) umístěného na šroubení v místě osazení plynoměru.) 
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější. 

Jak podat žádost na distribuci: 

PPD 
Online: Žádost o připojení k distribuční soustavě
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě – domácnost

GASNET 
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol
Online: Žádost o připojení
PDF: Žádosti a smlouvy k připojení

GAS DISTRIBUTION 
Lze použít náš formulář:  Formulář Centropol 
Online: Žádost o připojení 
PDF: Žádost o připojení 

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra. 

  • Co znamená nová montáž plynoměru?

    Vzniká tehdy, pokud žádáte o první připojení k distribuční síti – například u novostavby, rekonstrukce nebo při změně způsobu vytápění.

  • Co znamená znovupřipojení plynoměru?

    Opětovné namontování plynoměru na odběrném místě, na kterém již bylo měřidlo v minulosti nainstalováno. 

     

  • Potřebuji znovu připojit/namontovat plynoměr, co pro to musím udělat?

    Pro podání žádosti o znovupřipojení musíte znát alespoň jeden z identifikátorů odběru:  

    EIC kód odběrného místa, číslo plomby na vstupním potrubí měřicího místa, údaje o původním zákazníkovi v odběrném místě, číslo bytové jednotky podle katastru nemovitostí, případně jiný údaj jednoznačně identifikující odběrné místo. 

  • Jaké všechny doklady potřebuji k nové montáži, nikdy jsem plynoměr neměl.
    • Smlouvu o připojení (SOP) 
    • Žádost o připojení (ŽOP) 
    • Revizní zpráva/tlakové zkoušky 
    • Doklad o vztahu s odběrným místem příklad: nájemní smlouva, kupní smlouva, výpis z katastru nemovitostí 
  • K čemu potřebuji revizní zprávu a kdo mi jí vystaví?

    Revizní zpráva je právně závazný dokument o provedení předepsané revize elektrického nebo plynového zařízení. Potvrzuje, že je vaše elektřina nebo plyn zapojená správně a hlavně bezpečně. Je to něco jako technická kontrola pro auto. Revizi může provádět pouze certifikovaný revizní technik, který následně vyhotovuje revizní zprávu.  

    Seznam  certifikovaných revizních techniků najdete například v databázích profesních organizací: Seznam revizních techniků | Asociace ZZ-ČR z.s., nebo na webových stránkách Technické inspekce České republiky: TIČR – Technická inspekce České republiky 

  • Jak dlouho trvá proces nové montáže?

    Doba se liší podle situace. V případě, že si vyřídíte smlouvu o připojení (SOP) s distributorem, je proces mnohem rychlejší. Tento postup doporučujeme.  
    Dodávku zahajujeme obvykle ihned po osazení měřidla a potvrzení od distributora.

  • Kolik to všechno bude stát?
    • Samotné zřízení odběrného místa je u nás zdarma. 
    • Ceníky elektřiny nebo plynu najdete na našem webu, nebo vám je rádi vysvětlíme na našem zákaznickém centru či zákaznické lince. 
    • Poplatky za příkon  stanovuje distributor dle jeho aktuálního ceníku.