Tiskové zprávy

Drahá auta a dovolené. Firmy rozmazlují své zákazníky

2. 3. 2017

Ze situace, která po oživení ekonomiky nastala v České republice, musí mít radost každý liberální ekonom. Nízká nezaměstnanost, silná měna, byť devalvovaná centrální bankou, a zdravé konkurenční prostředí v celé řadě odvětví. To je ideální situace, ze které profitují zaměstnanci a hlavně zákazníci. Soutěžení konkurentů tlačí ceny dolů a firmy se předhánějí v tom, co zákazníkům nabízejí.

Jedno z odvětví, kde je konkurence silná a čelo pomyslného pelotonu velmi vyrovnané, najdeme například v energetice. Velká pětka největších dodavatelů si už nekonkuruje jen nízkými cenami, ale také servisem pro zákazníky a nově i velmi nadstandardními odměnami při nejrůznějších akcích. Stále větší roli v prezentaci firem a komunikaci se zákazníky hraje marketing.

Své zákazníky dokázal vtáhnout do půl roku trvající hry například CENTROPOL ENERGY, a.s. Firma dodávající energie více než 300 tisícům zákazníků uspořádala zábavnou jízdu s programem po 6 zoologických zahradách u nás. Nechyběla města Brno, Olomouc, Ústí nad Labem nebo Jihlava a další. Všude probíhaly soutěže, zábava pro děti a hlasování o tom, které zvíře Centropol adoptuje. „Byla to fantastická jízda a ohlasy byly až nečekaně pozitivní, a to nejen od našich zákazníků, ale i od těch, kteří byli u konkurence,“ neskrývá nadšení obchodní ředitel Centropolu Tomáš Hlaváček.

Velká marketingová jízda vyvrcholila tento týden, kdy se rozdávaly hlavní ceny a nebyly to žádné maličkosti. „Zákazníci, kteří se zúčastnili tipovací soutěže v zoologických zahradách nebo přímo v naší firmě, tak mohli vyhrát krásná elektrokola, zájezd do Paříže nebo automobil roku 2016 v super výbavě,“ popisuje vedoucí útvaru pro komunikaci se zákazníky Centropolu Lenka Procházková. Hlavní cenu osobní automobil vyhrála paní Olga Nečasová z vesničky nedaleko Boskovic a byla kolem toho spousta veselí. Paní Nečasová totiž výhře uvěřila až v autosalonu, kde převzala klíčky od vozu. „Já jsem tomu celou dobu nevěřila, myslela jsem si, že si ze mě někdo dělá legraci,“ vyprávěla paní Nečasová. Manžel nevěřil ani na místě a do autosalonu se mu příliš nechtělo. U dalších hodnotných výher byla situace podobná. „Někteří výherci byli dokonce do telefonu naštvaní, ať si děláme blázny z někoho jiného, a na převzetí cen poslali třeba děti, protože tomu nechtěli věřit,“ směje se Tomáš Hlaváček.

Na tomto příkladu je vidět, že tento způsob komunikace se zákazníky funguje. „Všichni výherci nám potvrdili, že je to pro ně hodně důležité, když s nimi firma komunikuje i jinak než prostřednictvím faktur. Zároveň nám potvrdili, že se o pozitivní zkušenost rychle podělili s lidmi v širokém okolí,“ vysvětluje Lenka Procházková. Stejné zkušenosti s aktivitami pro zákazníky má stále více firem a stále více z nich si uvědomuje, že to může být právě to, co nakonec rozhoduje o věrnosti zákazníků. Mimochodem všichni výherci hlavních cen od Centropolu potvrdili, že jsou dlouholetými zákazníky a asi nikoho nepřekvapí, že po obdržení takových cen jako je auto nebo zájezd do Paříže, se nikomu z nich dodavatele měnit nechce.

Pomozte nám zlepšit web

Smyslem naší práce je ušetřit vám peníze i starosti, abyste byli spokojení a mohli svou energii věnovat těm, kteří ji potřebují.

Web neustále zlepšujeme. A budeme moc rádi, pokud nám v tom pomůžete. Vyplňte, prosím, dvanáct jednoduchých otázek v dotazníku, ať víme, co vás nejvíc trápí. Děkujeme!

Pomozte nám zlepšit web