Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Často se ptáte
Limitem je myšlen strop útraty v daném fakturačním období. Limit Vám pomáhá držet výdaje u hlasových služeb pod kontrolou. Je to částka, kterou můžete provolat nad rámec tarifu a volných minut.
Pro aktivaci služby stačí zavolat na naši zákaznickou linku 478 575 555 ve všední dny mezi 8:00 a 18:00.
Jakmile přijmeme žádost o přenos čísla a předáte nám platný přenosový kód OKU, uzavřeme s Vámi smlouvu, odešleme dosavadnímu operátorovi objednávku na přenesení čísla a zašleme Vám doporučenou poštou SIM kartu společně se smlouvou k podpisu.
Přenos proběhne na začátku třetího pracovního dne mezi půlnocí a šestou hodinou ráno.
Během zmíněných hodin nemusí být číslo aktivní ani u jednoho operátora, funkční bude pouze tísňové volání na číslo 112.
OKU (ověřovací kód účastníka) je čtrnáctimístný identifikátor výpovědi. Váš současný operátor Vám ho sdělí na základě platně podané výpovědi. ČVOP slouží k autorizaci přenosu mobilního telefonního čísla. Čísla lze přenést z/do jakékoli mobilní sítě v ČR, včetně virtuálních operátorů.
V případě, že chcete přenést mobilní číslo k Centropolu, potřebujeme od Vás:
- Vaše jméno a příjmení
- Telefonní číslo, které chcete do naší sítě přenést
- Číslo výpovědi u vašeho současného operátora (OKU)
- Jméno současného operátora
Naším cílem je nastavit zálohy za dodávku energií tak, aby roční vyúčtování vyšlo co nejpřesněji a bez nedoplatku. Cena elektřiny a plynu na velkoobchodních trzích vzrostla během několika měsíců o
stovky procent. Proto jsme museli přistoupit k aktualizaci ceníků našich produktů a při zachování původní výše Vašich záloh by mohl vzniknout nedoplatek. Zajímá vás, co za tímto rapidním nárůstem cen stojí? Odpovědi jsme pro vás shrnuli v tomto článku.
Jak postupovat, pokud mám ve vyúčtování nedoplatek, případně nedokážu platit měsíční zálohy?
S každým zákazníkem se snažíme jeho aktuální situaci vyřešit individuálně. Přesto může dojít k tomu, že zákazník bude řešit vysoký nedoplatek, případně nebude mít dostatek finančních prostředků na zaplacení záloh. V takové situaci je možné požádat o pomoc stát.
Jak pomoc od státu vypadá a jak o ni zažádat?
Kontaktujte infolinku Ministerstva práce a sociálních věcí na telefonním čísle +420 800 779 900 (provozní doba poradenské linky po a st: 8:00 -17:00, út a čt: 08:00-15:00 a pá: 08:00-13:00), nebo navštivte webové stránky MPSV. Případně se obraťte na místní pobočku Úřadu práce (seznam poboček naleznete ZDE). Pro pomoc s vysokým nedoplatkem za energie je primárně určen příspěvek na bydlení, případně využijte pomoc ve formě doplatku na bydlení či příspěvku na živobytí. S konkrétním postupem a volbou příspěvku Vám pomohou zaměstnanci MPSV.
Příspěvek na bydlení
Příspěvek na bydlení je primární pomoc státu domácnostem s náklady na bydlení. Je určen pro rodiny a jednotlivce. Podmínky pro poskytnutí příspěvku:
- Nárok na příspěvek na bydlení má vlastník bytu nebo domu (pro období roku 2022 vlastník stavby pro individuální či rodinnou rekreaci) příp. osoba, která užívá byt na základě služebnosti (dříve věcného břemene) nebo nájemce bytu (podnájemce)
- Pokud 30 % (v Praze 35 %) příjmů rodiny nestačí k pokrytí nákladů na bydlení a zároveň těchto 30 % (v Praze 35 %) příjmů rodiny je nižší než příslušné normativní náklady stanovené zákonem.
- Orientační výpočet příspěvku na bydlení (mpsv.cz) Zdroj: stránky MPSV (kalkulačka je zjednodušená a orientační, nezakládá nárok na výplatu dávky ani její výši.)
Jak o příspěvek na bydlení můžete požádat?
- O příspěvek na bydlení lze žádat on-line z domova prostřednictvím Identity občana nebo zasláním e-mailu na adresu příslušného kontaktního pracoviště. E-mail musí být podepsán zaručeným elektronickým podpisem. Podrobný návod k elektronickým žádostem najdete na stránkách Úřadu práce. Pro vyplnění žádost elektronicky klikněte zde.
- Žádost můžete podat také osobně nebo na podatelně jednoho z kontaktních pracovišť ÚP ČR.
- Tištěný formulář s žádostí můžete zaslat poštou na adresu příslušného kontaktního pracoviště nebo prostřednictvím datové schránky vybraného pracoviště ÚP.
Doplatek na bydlení
Doplatek na bydlení je další možností pomoci lidem, kteří i přes poskytnutý příspěvek na bydlení nemohou ze svých prostředků uhradit náklady spojené s bydlením. Doplatek na bydlení je účelově určen na úhradu nákladů na bydlení, tj. nájmu, služeb s bydlením bezprostředně spojených a úhrady prokazatelné nezbytné spotřeby energií.
Příspěvek na živobytí
Příspěvek na živobytí je určen na úhradu potřeb osoby (společně posuzovaných osob) na úrovni zabezpečující její základní životní podmínky. Jedná se především o zabezpečení stravy, ošacení, obuvi, základních hygienických potřeb apod.
Máte dotaz ohledně plateb a záloh?
- Octli jste se kvůli zdražování ve složité situaci? Zavolejte na naši zákaznickou linku 478 575 555, kde společně situaci probereme a navrhneme řešení.
Máte obavy z jednání s úřady?
- Pokud si nevíte rady, jak vyplnit formulář nebo máte obavu z jednání s úřady, máte možnost obrátit se na občanské poradny.
- Odkaz na jednotlivé pobočky: Poradny (obcanskeporadny.cz)
Úsporný tarif
Úsporný tarif získáte automaticky. Nic pro to nemusíte udělat. Všechny náležitosti zařídíme my jako Váš dodavatel energií.
Jak funguje?
Jedná se o vládní opatření na zmírnění dopadů vysokých cen energií na domácnosti. V principu jde o slevu, kterou tvoří odpuštění poplatku za obnovitelné zdroje energie (POZE) a fixní částka odstupňovaná podle distribuční sazby u elektřiny nebo podle pásma spotřeby u zemního plynu.
Kdy začne platit?
Úsporný tarif pokrývá následující topnou sezónu a má platnost od 1. října 2022 do 1. dubna 2023 s tím, že může být případně prodloužena. Poplatky za OZE nebudou účtovány od začátku října 2022 do konce prosince 2023. Úsporný tarif – pomoc vlády ČR všem domácnostem
Vysokým nedoplatkům lze předejít i vhodnými úsporami
Víme, kde lze ještě ušetřit, proto navštivte tento odkaz Tipy na úspory, kde naleznete jednoduché možnosti, jak ušetřit na vaší fa. za energie.
Pokud jste našim zákazníkem, můžete se zaregistrovat do naší online samoobsluhy, kde můžete vyřizovat Vaše požadavky v klidu z pohodlí domova.
Protože o Vás chceme co nejlépe pečovat, máme v online samoobsluze celou řadu novinek a většinu požadavků máte možnost vyřídit online. Například si zde máte možnost změnit výše záloh dle Vašich potře, zadat samoodečet, změnit si osobní údaje či jen zkontrolovat svoje platby.
Samoodečty je možné kompletně odbavit v naší Samoobsluze a to velice jednoduše a rychle. Stačí se jen přihlásit. Pokud ještě nemáte účet a nedaří se Vám zaregistrovat, kontaktuje prosím naši zákaznickou linku +420 478 575 555.
V případě potíží v Samoobsluze můžete využít e-mailovou komunikaci.
Elektřinu nebo plyn si můžete odečíst sami. Stačí vyplnit tabulku pro příslušnou komoditu a odeslat na samoodecet@centropol.cz.
Kontrolní odečet pro zemní plyn odešlete na e-mail konecnyodecetplyn@centropol.cz , pro elektřinu na konecnyodecet@centropol.cz (Kontrolní odečet lze zadat do 25 dní od data odečtu u elektřiny a do 12 dní u plynu.)
V případě konečného odečtu pro zemní plyn odešlete na e-mail konecnyodecetplyn@centropol.cz, pro elektřinu na konecnyodecet@centropol.cz (konečný odečet lze zaslat nejpozději do 3 pracovních dní od data ukončení smlouvy, po tomto datu nám distributor stavy neakceptuje), v ostatních případech odečtů, kdy je požadované vystavení faktury na e-mail samoodecet@centropol.cz (mimořádný odečet k 31. 12. lze zadat do 25 dní od data odečtu u elektřiny a do 12 dni u plynu).
V březnu nastupují nové energetické štítky. Co to pro vás znamená?
Chcete-li snížit platby za elektřinu v domácnosti, vyplatí se vždy prostudovat energetický štítek výrobku, který kupujete. Uvádění kategorie spotřeby není žádnou novinkou, první štítky vznikly už před 25 lety. Od března 2021 je však čeká změna, která vám přinese snazší orientaci, a tím i úsporu do budoucna.
Už jen písmena, ikony a QR kód
Energetické štítky procházely po dobu své existence průběžnými aktualizacemi. K nejúspornější hodnotě „A“ postupně přibývaly různé počty znamének „+“, a tak spotřebitelé neměli jasno, které označení je aktuálně špičkou ve spotřebě energie. To se od března 2021 změní. Nové štítky budou používat jednoznačnou škálu od „A“ do „G“ bez dodatečných „+“ a klíčové parametry představí aktualizované ikony. Doplňující informace k výrobku pak budou dostupné prostřednictvím QR kódu, který povede na databázi produktů v EU (EPREL). Ta kromě spotřeby a informačního listu produktu zobrazí i řadu dalších údajů o jeho provozních vlastnostech.
Energetický štítek před 28.2.2021
Energetický štítek po 28.2.2021
Změna ovlivní pouze vybrané spotřebiče
Březnové zavedení nového energetického štítku se logicky týká spotřebičů, které se v domácnosti využívají soustavně nebo velmi často. Jasnější označení tak ponesou chladničky a mrazáky, pračky a kombinované pračky se sušičkami, myčky nádobí, televizory, monitory a elektronické displeje. Od 1. září 2021 se aktualizované štítky objeví na světelných zdrojích. U dalších skupin výrobků, jako jsou například bubnové sušičky, trouby, kotle a klimatizace, se stávající štítek nemění a k přechodu na nový dojde až v následujících letech. Co se týče malých spotřebičů (mikrovlnné trouby, toustovače apod.), ty zatím štítky nemají a aktuálně není v plánu je zavádět. Jejich podíl na spotřebě domácností je totiž minimální.
Způsob vystavení štítků zůstává stejný
V prodejnách se nové štítky objeví v březnu 2021, a to jak v těch kamenných tak internetových. Požadavky na samotné vystavení energetických štítků se nemění, nadále musí být k dispozici stejným způsobem, na jaký jste zvyklí.
Další informace o energetickém štítkování najdete na stránkách www.label2020.cz.
Jak můžu smlouvu sjednat?
- Telefonicky na zákaznické lince 478 575 555.
- Osobně na zákaznickém centru.
- Online na webu https://mujmobil.centropol.cz/sc/onlineActivation?1.
Co k sepsání smlouvy potřebuji?
- Platný občanský průkaz.
Co můžu očekávat?
- Centropol může vyžadovat vratnou kauci nebo jistinu. Jistina se týká cizinců, kteří nemají platný občanský průkaz. SIM kartu obdržíte až po úhradě kauce/jistiny.
- Při sjednání smlouvy telefonicky nebo online se odesílá SIM karta doporučeně.
Co dělat v případě změny operátora?
- Pokud se svým číslem přecházíte od jiného operátora, potřebujete navíc doložit ověřovací kód účastníka, tzv. OKU.
Ano, i to se může stát. Obvykle za to mohou chybně zadané platební údaje.
- Porovnejte zadané platební údaje s údaji na upomínce. Pokud nesouhlasí, napište nám e-mail na mobil@centropol.cz nebo nám zavolejte na zákaznickou linku pod číslem *22.
- Zkontrolujte, zda Vám banka nevrátila platbu zpět. Pokud ano, zkontrolujte platební údaje a odešlete platbu znovu.
- Porovnejte datum vystavení upomínky s datem odeslání platby. Je totiž možné, že k nám platba dorazila až potom, co jsme upomínku vystavili.
- Zašlete nám doklad o zaplacení (výpis z účtu, útržek složenky, pokladní složenka z banky nebo snímek z elektronického bankovnictví) kde bude patrné, z jakého čísla účtu byla platba odeslána, včetně veškerých dalších identifikací. Na základě dokladu bude možné platbu dohledat, prověřit a případně spárovat s vystavenou fakturou.
Občas je to s tím vyúčtováním trochu složitější a vyznat se v jednotlivých částech faktury může být problém. Vysvětlíme Vám, co znamenají jednotlivé položky, a poradíme Vám, abyste se v tom neztratili.
- Cena na faktuře zahrnuje dvě části – pravidelný měsíční poplatek a cenu za provolané minuty, odeslané SMS/MMS a využití datového připojení.
- Přehled všech vyúčtovaných jednotek najdete na faktuře v části nazvané Rozpis vyúčtování služeb.
- Podívejte se také na podrobné vysvětlení jednotlivých položek.
Napište nám
Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.