Vyhledat na webu
Zavřít

Často se ptáte

Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém

Demontáž elektroměru nebo plynoměru provedeme, pokud se například stěhujete a Váš původní byt nebo dům zůstane neobydlený.

  1. Stáhněte si Žádost o ukončení smlouvy (viz níže).
  2. Žádost vyplňte a jako způsob ukončení smlouvy zaškrtněte „demontáž elektroměru/plynoměru“.
  3. Podepsanou žádost pošlete jako sken v příloze e-mailu na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
  4. Demontáž elektroměru/plynoměru provedeme nejpozději do 20 dnů od ukončení smlouvy. 

Poznámka: Pokud k demontáži dochází u pronajaté nemovitosti, je nutné informovat jejího majitele a doložit níže přiložený souhlas vlastníka nemovitosti s demontáží.

Ke stažení

Když vyměníte plynový spotřebič za jiný typ s jiným výkonem, často je potřeba vyměnit i plynoměr.

V takovém případě se jedná o technickou změnu na odběrném místě a je třeba informovat poskytovatele distribuční soustavy pomocí formuláře Žádost o připojení. Na základě tohoto formuláře bude vystavena aktualizovaná Smlouva o připojení k distribuční soustavě, ve které bude informace o nové skladbě plynových spotřebičů v místě spotřeby.

  1. Stáhněte si a vyplňte Žádost o připojení (viz níže).
  2. Podepsanou žádost pošlete jako sken v příloze e-mailu na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
  3. Na základě poskytnuté Žádosti o připojení s Vaším distributorem vše vyřešíme a požádáme ho o vystavení nové Smlouvy o připojení. Distributor má na vyhotovení až 30 dnů.
  4. Pokud bude potřeba vyměnit i plynoměr, dáme Vám vědět, kdy k Vám dorazí technik provozovatele distribuční soustavy.

Často se v tom chybuje, přitom rozdíl v těchto dvou pojmech je docela zásadní. Distributor je vlastník elektrické nebo plynové soustavy – např. ČEZ Distribuce, a. s. Dodavatel je subjekt, který Vám přímo dodává elektřinu nebo plyn. My jsme dodavatel.

Detailnější informací najdete v tomto článku.

Když voláte na naši zákaznickou linku 478 575 555, hradíte cenu za minutu podle Vašeho tarifu. Stejně jako kdybyste volali na jakoukoli jinou pevnou linku.

Všechny své požadavky můžete vyřešit online ve své samoobsluze. Máte zde možnost zjistit informace o smlouvě, změnit si zálohu nebo třeba nastavit bankovní účet.

Uzavřeli jste pod nátlakem smlouvu s jiným dodavatelem a chcete zůstat u Centropolu? Řešení je jednoduché, pomůžeme Vám s ním. Abyste se vyhnuli zbytečným poplatkům, měli byste znát rozdíl mezi odstoupením od smlouvy a výpovědí.

Odstoupení od smlouvy – do 14 dnů bez poplatků

Odstoupit od smlouvy s novým dodavatelem můžete bezplatně do 14 dnů od podpisu. Po uplynutí této lhůty obvykle přicházejí na řadu sankce. Těm se můžete vyhnout, pokud podáte výpověď.

Výpověď – bezplatně až do 15 dnů po zahájení dodávek

Výpověď můžete podat až do 15 dnů od zahájení dodávek energií, a to bez jakýchkoli poplatků. Podmínkou ovšem je, že jste smlouvu uzavřeli s podomním obchodníkem nebo na dálku – například telefonicky. Pokud jste smlouvu uzavřeli osobně na pobočce, výpověď podat nemůžete.

Nejjednodušší postup pro ukončení smlouvy je zanechat nám kontakt, my se Vám ozveme a pomůžeme váš požadavek vyřešit.

Ukončit smlouvu samozřejmě můžete i sami. Nejčastěji to budete řešit v těchto případech:

Stěhování

Pokud se stěhujete, kupujete nebo prodáváte byt, je potřeba nejdříve ukončit smlouvu. Přečtěte si náš návod jak postupovat při stěhování.

Nebo přepište odběrné místo na nového zákazníka prostřednictvím formulářů pro Přepis energií.

Změna dodavatele

Smlouvu s námi je vždy potřeba ukončit písemnou formou – vyplněním formuláře Žádost o ukončení smlouvy, který zašlete na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem nebo na e-mail obchod@centropol.cz

Úmrtí

Víme, že je to citlivá věc. Nebudeme Vám přidělávat další starosti. Přečtěte si jak postupovat v případě úmrtí.

Občas se to stane každému z nás. Nejrůznějších papírů máme doma mraky a pamatovat si, kam jsme který založili, je takřka nadlidský úkol.

V případě, že jste smlouvu ztratili nebo ji zkrátka nemůžete najít, můžete ji dohledat v Samoobsluze v detailu odběrného místa. Nebo Vám vystavíme její opis. Žádost o opis smlouvy prosím pošlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo nám napište na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Stačí jen uvést, že žádáte o opis smlouvy. Nejsou potřeba žádné formality.

Máte po svatbě a používáte nové příjmení? Změnili jste název či sídlo společnosti nebo máte novou adresu trvalého bydliště? Potom je potřeba tyto údaje upravit i na smlouvě. Žádný stres a složité papírování, u nás to jde jednoduše.

  1. Připravte si kopii dokladu o změně některého z údajů – obvykle oddací list, občanský průkaz nebo výpis z obchodního rejstříku.
  2. Kopii pošlete jako sken v příloze online formuláře „Změna osobních údajů“ v Samoobsluze nebo e-mailem na adresu obchod@centropol.cz či poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
  3. O vše se postaráme a dáme Vám vědět, až to bude hotové.

Pokud se budete stěhovat, pomůžeme s přepisem energií. Doporučujeme zanechat nám kontakt, ozveme se Vám, vše vysvětlíme a pomůžeme vyřešit.

Detailní postup

Chcete-li vše řešit sami bez pomoci, začněte tím, že vyplníte Žádost o ukončení smlouvy a přiložte kopii dokladu o změně bydliště – například ukončení nájemní smlouvy, výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

Dokumenty zašlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud máte smlouvu na dobu určitou, máte tři možnosti jak postupovat dál.

Další možností je vyplnit si potřebné formuláře pomocí našeho online formuláře. Stačí postupovat krok po kroku a vyplněné formuláře Vám pošleme k podpisu do e-mailu. Stačí je pak vytisknout, podepsat a vybrat nejlepší cestu jak k nám dokumenty doručit. Informace a formuláře k přepisům naleznete na stránce Přepisy energií.

1. Smlouvu převedeme do Vašeho bydliště

Pošlete nám e-mailem nebo přes kontaktní formulář údaje o novém odběrném místě a budeme Vás kontaktovat pro sepsání smlouvy.

2. Stávající smlouvu přepíšeme na nového majitele/nájemníka

Smlouvu, kterou ukončujete, můžeme také přepsat na nového majitele nebo nájemníka v místě, ze kterého se stěhujete. Stačí, když nám napíšete jméno nového odběratele, jeho trvalou a korespondenční adresu, rodné číslo, požadovaný způsob platby a případně i platební údaje.

3. Pokud ve starém bytě nebude nikdo bydlet, provedeme demontáž měřiče

Pokud zůstane Váš původní byt nebo dům neobydlený, provedeme demontáž plynoměru a elektroměru. Jak na to, Vám poradíme v článku Chci provést demontáž měřiče.

Přepsat smlouvu například na manželku, syna nebo i cizí osobu je možné pouze v těchto případech:

  • Při změně majitele odběrného místa – například při přepisu nemovitosti nebo změny smlouvy o pronájmu. Více v článku Stěhuji se.
  • V případě zvlášť závažných důvodů, jako je úmrtí, nemoc nebo ztráta svéprávnosti. Přečtěte si, jak postupovat v případě úmrtí.

Další možností je vyplnit potřebné dokumenty pomocí našeho online formuláře. Stačí postupovat krok po kroku a vyplněné dokumenty Vám pošleme k podpisu do e-mailu. Stačí je pak vytisknout, podepsat a vybrat nejlepší cestu, jak k nám dokumenty doručit. Informace a formuláře k přepisům naleznete na stránce Přepisy energií.

Život přináší i smutné chvíle. Abychom vám situaci alespoň trochu usnadnili, pomůžeme s přepisem elektřiny či plynu. Provedeme vás všemi potřebnými kroky a vybavíme nezbytnými formuláři.

Spolu to zvládneme.

Pro přepis z důvodu úmrtí či dědictví budete potřebovat:

  • Poslední fakturu původního odběratele (pokud ji máte), případně číslo elektroměru
  • Stav elektroměru k datu přepisu
  • Kopii úmrtního listu původního zákazníka (pokud je k dispozici)
  • Dokument prokazující vlastnické právo k dané nemovitosti, například vyjádření o dědickém řízení či kupní smlouvu

ZDE přepíšete smlouvu jednoduše online nebo můžete zaslat výše zmíněné informace na e-mail obchod@centropol.cz případně na korespondenční adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud zvolíte e-mailovou či korespondenční možnost, přiložte prosím dokument Čestné prohlášení pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí a kontaktní údaje nového zákazníka.

V případě, kdy vracíte nemovitost například městu a nebudete smlouvu na nikoho přepisovat, je potřeba smlouvu ukončit.

Pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí budete potřebovat:

  • Kopii úmrtního listu původního zákazníka
  • Čestné prohlášení pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí
  • Stav elektroměru k datu přepisu
  • Kopii dědického usnesení pro vyplacení případného přeplatku po ukončení smlouvy.

Pro ukončení smlouvy všechny výše zmíněné dokumenty zašlete prosím e-mailem na obchod@centropol.cz , nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud jste nemáte dědické usnesení od notáře, zašlete nám ho dodatečně.

Napište nám také korespondenční adresu někoho z pozůstalých, se kterým budeme řešit všechny nutné formality.

Požadujete vyfakturovat skutečný stav elektroměru/plynoměru k datu ukončení smlouvy a chcete předejít vyfakturování spotřeby odhadem?

Sdělte nám stav elektroměru/plynoměru nejpozději následující den po ukončení smlouvy na níže uvedené kontakty:

Telefonicky na zákaznickou linku: 478 575 555

Elektřina: konecnyodecet@centropol.cz

Plyn: konecnyodecetplyn@centropol.cz

Konečný (ale i například evidenční nebo samoodečet) je možné zadávat také v Samoobsluze.

Napište nám

Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.