Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Úvod » Strana 7
Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém
Máme tu pro Vás Samoobsluhu pro mobilní tarify a nově i pro elektřinu a plyn, kterou jsme spustili v březnu 2019.
V telefonní samoobsluze si můžete stáhnout všechna vyúčtování a podrobný výpis hovorů. Snadno změníte kontaktní nebo osobní údaje. Aktivaci datových balíčků a změnu tarifu, způsobu platby nebo zasílání vyúčtování zvládnete prostřednictvím několika kliknutí.
Samoobsluha pro elektřinu a plyn nabídne vše, na co si jen vzpomenete. Uvidíte přehled svých plateb nebo detailní informace o odběrném místě. Můžete provádět samoodečet elektřiny nebo plynu, požádat o změnu své zálohy nebo úpravu smlouvy
V případě samoobsluhy pro služby mobilního operátora je to snadné. Stačí si na této stránce nechat zaslat SMS s jednorázovým heslem na své Centropol telefonní číslo. Po přihlášení si nastavíte nové heslo, kterým se poté budete pravidelně přihlašovat.
Aby to bylo jednoduché i u elektřiny a plynu, vyplňte registrační údaje a odešlete. Pokud si nevíte rady, s registrací vám pomůže náš specialista na Zákaznické lince 478 575 555, který Vám vygeneruje heslo potřebné pro vstup do samoobsluhy.
Hromadné dálkové ovládání, tzv. HDO je systém technických prostředků, který umožňuje regulovat odběr energie na dálku. Je využíván distributory elektrické energie k dálkovému spínání spotřebičů s větším odběrem. V praxi to znamená přepínání mezi vysokým a nízkým tarifem elektřiny.
Hromadné dálkové ovládání spíná Nízký tarif v předem stanovené časy, které určuje příslušný distributor.
Zlevněný tarif je výhodný pro obě strany – domácnost čerpá elektřinu za výhodnější cenu a dodavatel reguluje výkyvy v distribuční síti.
Dvoutarifní ceny elektřiny využívají pouze domácnosti, které elektřinou topí, ohřívají vodu nebo nabíjí elektromobil.
Pokud máte např. bojler na ohřev vody, automaticky se díky této technologii zapne pouze na část dne, kdy k Vám proudí elektřina za nižší cenu, tedy za nízký tarif.
Více o HDO si můžete přečíst třeba zde.
Možná jste se už setkali s pojmy denní a noční proud. Co vlastně tyto pojmy znamenají a jaký je mezi nimi rozdíl?
Nízký tarif (dříve pojmenován jako noční proud) je označení pro sníženou cenovou sazbu za elektrickou energii.
Vysoký tarif (dříve označovaný jako denní proud) je označení pro elektrickou energii, za kterou platí spotřebitel plnou cenu.
Pokud používáte produkt se dvěma tarify, znamená to, že po část dne platíte nižší cenu za elektřinu. Noční proud se zapíná v různých regionech v různých částech dne. Spínání je řízeno centrálně pomocí hromadného dálkového ovládání (HDO).
Je potřeba mít např. instalovaný přímotop, akumulační spotřebič pro vytápění, elektrický bojler pro ohřev vody nebo tepelné čerpadlo. Nemůže ho tedy mít každý.
Demontáž elektroměru nebo plynoměru provedeme, pokud se například stěhujete a Váš původní byt nebo dům zůstane neobydlený.
Poznámka: Pokud k demontáži dochází u pronajaté nemovitosti, je nutné informovat jejího majitele a doložit níže přiložený souhlas vlastníka nemovitosti s demontáží.
Nikdy na vašem odběrném místě nebyl elektroměr? V takovém případě se jedná o zřízení nového odběrného místa. Níže najdete přehled všeho, co budete potřebovat k úspěšnému připojení.
Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr:
Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.
Jak podat žádost na distribuci:
EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět
ČEZ
Online: Žádost o připojení k eletřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí
PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě
Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení.
Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra.
Pokud na vašem odběrném místě již byl elektroměr, ale došlo k jeho demontáži, postup je podobný jako u nového odběrného místa, s několika rozdíly.
Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr:
Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.
Jak podat žádost na distribuci:
EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět
ČEZ
Online: Žádost o připojení k eletřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí
PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě
Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení.
Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra.
Často se v tom chybuje, přitom rozdíl v těchto dvou pojmech je docela zásadní. Distributor je vlastník elektrické nebo plynové soustavy – např. ČEZ Distribuce, a. s. Dodavatel je subjekt, který Vám přímo dodává elektřinu nebo plyn. My jsme dodavatel.
Detailnější informací najdete v tomto článku.
Když voláte na naši zákaznickou linku 478 575 555, hradíte cenu za minutu podle Vašeho tarifu. Stejně jako kdybyste volali na jakoukoli jinou pevnou linku.
Všechny své požadavky můžete vyřešit online ve své samoobsluze. Máte zde možnost zjistit informace o smlouvě, změnit si zálohu nebo třeba nastavit bankovní účet.
Uzavřeli jste pod nátlakem smlouvu s jiným dodavatelem a chcete zůstat u Centropolu? Řešení je jednoduché, pomůžeme Vám s ním. Abyste se vyhnuli zbytečným poplatkům, měli byste znát rozdíl mezi odstoupením od smlouvy a výpovědí.
Odstoupit od smlouvy s novým dodavatelem můžete bezplatně do 14 dnů od podpisu. Po uplynutí této lhůty obvykle přicházejí na řadu sankce. Těm se můžete vyhnout, pokud podáte výpověď.
Výpověď můžete podat až do 15 dnů od zahájení dodávek energií, a to bez jakýchkoli poplatků. Podmínkou ovšem je, že jste smlouvu uzavřeli s podomním obchodníkem nebo na dálku – například telefonicky. Pokud jste smlouvu uzavřeli osobně na pobočce, výpověď podat nemůžete.
Nejjednodušší postup pro ukončení smlouvy je zanechat nám kontakt, my se Vám ozveme a pomůžeme váš požadavek vyřešit.
Ukončit smlouvu samozřejmě můžete i sami. Nejčastěji to budete řešit v těchto případech:
Pokud se stěhujete, kupujete nebo prodáváte byt, je potřeba nejdříve ukončit smlouvu. Přečtěte si náš návod jak postupovat při stěhování.
Nebo přepište odběrné místo na nového zákazníka prostřednictvím formulářů pro Přepis energií.
Smlouvu s námi je vždy potřeba ukončit písemnou formou – vyplněním formuláře Žádost o ukončení smlouvy, který zašlete na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem nebo na e-mail obchod@centropol.cz
Víme, že je to citlivá věc. Nebudeme Vám přidělávat další starosti. Přečtěte si jak postupovat v případě úmrtí.
Občas se to stane každému z nás. Nejrůznějších papírů máme doma mraky a pamatovat si, kam jsme který založili, je takřka nadlidský úkol.
V případě, že jste smlouvu ztratili nebo ji zkrátka nemůžete najít, můžete ji dohledat v Samoobsluze v detailu odběrného místa. Nebo Vám vystavíme její opis. Žádost o opis smlouvy prosím pošlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo nám napište na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Stačí jen uvést, že žádáte o opis smlouvy. Nejsou potřeba žádné formality.
Máte po svatbě a používáte nové příjmení? Změnili jste název či sídlo společnosti nebo máte novou adresu trvalého bydliště? Potom je potřeba tyto údaje upravit i na smlouvě. Žádný stres a složité papírování, u nás to jde jednoduše.
Pokud se budete stěhovat, pomůžeme s přepisem energií. Doporučujeme zanechat nám kontakt, ozveme se Vám, vše vysvětlíme a pomůžeme vyřešit.
Chcete-li vše řešit sami bez pomoci, začněte tím, že vyplníte Žádost o ukončení smlouvy a přiložte kopii dokladu o změně bydliště – například ukončení nájemní smlouvy, výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.
Dokumenty zašlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud máte smlouvu na dobu určitou, máte tři možnosti jak postupovat dál.
Další možností je vyplnit si potřebné formuláře pomocí našeho online formuláře. Stačí postupovat krok po kroku a vyplněné formuláře Vám pošleme k podpisu do e-mailu. Stačí je pak vytisknout, podepsat a vybrat nejlepší cestu jak k nám dokumenty doručit. Informace a formuláře k přepisům naleznete na stránce Přepisy energií.
Pošlete nám e-mailem nebo přes kontaktní formulář údaje o novém odběrném místě a budeme Vás kontaktovat pro sepsání smlouvy.
Smlouvu, kterou ukončujete, můžeme také přepsat na nového majitele nebo nájemníka v místě, ze kterého se stěhujete. Stačí, když nám napíšete jméno nového odběratele, jeho trvalou a korespondenční adresu, rodné číslo, požadovaný způsob platby a případně i platební údaje.
Pokud zůstane Váš původní byt nebo dům neobydlený, provedeme demontáž plynoměru a elektroměru. Jak na to, Vám poradíme v článku Chci provést demontáž měřiče.
Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.