Vážení klienti, všechny výrobny elektřiny, které mají jeden společný EAN kód pro odběr i výrobu elektřiny, musí do 30. 6. 2025 přejít na dva samostatné EAN kódy – jeden pro spotřebu elektřiny a druhý pro výrobu. Více informací ->
Vyhledat na webu
Zavřít

Často se ptáte

Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém

Máme tu pro Vás Samoobsluhu pro mobilní tarify a nově i pro elektřinu a plyn, kterou jsme spustili v březnu 2019.

Co najdu v samoobsluze pro mobilní tarify

V telefonní samoobsluze si můžete stáhnout všechna vyúčtování a podrobný výpis hovorů. Snadno změníte kontaktní nebo osobní údaje. Aktivaci datových balíčků a změnu tarifu, způsobu platby nebo zasílání vyúčtování zvládnete prostřednictvím několika kliknutí.

Co najdu v samoobsluze pro elektřinu a plyn

Samoobsluha pro elektřinu a plyn nabídne vše, na co si jen vzpomenete. Uvidíte přehled svých plateb nebo detailní informace o odběrném místě. Můžete provádět samoodečet elektřiny nebo plynu, požádat o změnu své zálohy nebo úpravu smlouvy

Jak získám přístup do samoobsluhy

V případě samoobsluhy pro služby mobilního operátora je to snadné. Stačí si na této stránce nechat zaslat SMS s jednorázovým heslem na své Centropol telefonní číslo. Po přihlášení si nastavíte nové heslo, kterým se poté budete pravidelně přihlašovat.

Aby to bylo jednoduché i u elektřiny a plynu, vyplňte registrační údaje a odešlete. Pokud si nevíte rady, s registrací vám pomůže náš specialista na Zákaznické lince 478 575 555, který Vám vygeneruje heslo potřebné pro vstup do samoobsluhy.

Hromadné dálkové ovládání, tzv. HDO je systém technických prostředků, který umožňuje regulovat odběr energie na dálku. Je využíván distributory elektrické energie k dálkovému spínání spotřebičů s větším odběrem. V praxi to znamená přepínání mezi vysokým a nízkým tarifem elektřiny.

Hromadné dálkové ovládání spíná Nízký tarif v předem stanovené časy, které určuje příslušný distributor. 

Zlevněný tarif je výhodný pro obě strany – domácnost čerpá elektřinu za výhodnější cenu a dodavatel reguluje výkyvy v distribuční síti.

Dvoutarifní ceny elektřiny využívají pouze domácnosti, které elektřinou topí, ohřívají vodu nebo nabíjí elektromobil.

Pokud máte např. bojler na ohřev vody, automaticky se díky této technologii zapne pouze na část dne, kdy k Vám proudí elektřina za nižší cenu, tedy za nízký tarif.

Více o HDO si můžete přečíst třeba zde.

Možná jste se už setkali s pojmy denní a noční proud. Co vlastně tyto pojmy znamenají a jaký je mezi nimi rozdíl?

Nízký tarif (dříve pojmenován jako noční proud) je označení pro sníženou cenovou sazbu za elektrickou energii. 

Vysoký tarif (dříve označovaný jako denní proud) je označení pro elektrickou energii, za kterou platí spotřebitel plnou cenu.

Jaký je mezi nimi rozdíl?

Pokud používáte produkt se dvěma tarify, znamená to, že po část dne platíte nižší cenu za elektřinu. Noční proud se zapíná v různých regionech v různých částech dne. Spínání je řízeno centrálně pomocí hromadného dálkového ovládání (HDO).

Jak můžu získat nízký tarif?

Je potřeba mít např. instalovaný přímotop, akumulační spotřebič pro vytápění, elektrický bojler pro ohřev vody nebo tepelné čerpadlo. Nemůže ho tedy mít každý.

Demontáž elektroměru nebo plynoměru provedeme, pokud se například stěhujete a Váš původní byt nebo dům zůstane neobydlený.

  1. Stáhněte si Žádost o ukončení smlouvy (viz níže).
  2. Žádost vyplňte a jako způsob ukončení smlouvy zaškrtněte „demontáž elektroměru/plynoměru“.
  3. Podepsanou žádost pošlete jako sken v příloze e-mailu na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
  4. Demontáž elektroměru/plynoměru provedeme nejpozději do 20 dnů od ukončení smlouvy. 

Poznámka: Pokud k demontáži dochází u pronajaté nemovitosti, je nutné informovat jejího majitele a doložit níže přiložený souhlas vlastníka nemovitosti s demontáží.

Ke stažení

1. Nové odběrné místo

Nikdy na vašem odběrném místě nebyl elektroměr? V takovém případě se jedná o zřízení nového odběrného místa. Níže najdete přehled všeho, co budete potřebovat k úspěšnému připojení.

Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on-line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové vás celým procesem provedou. 
  • Revizní zpráva (je třeba zajistit samostatně na své vlastní náklady) 
  • Plná moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za vás) 
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP) 
  • EAN kód (provozovatel distribuční soustavy přidělí EAN na základě Žádosti o připojení a bude uveden ve Smlouvě o připojení)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.  

Jak podat žádost na distribuci: 

EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět

ČEZ
Online: Žádost o připojení k eletřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí  

PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra. 

2. Odběrné místo s demontovaným elektroměrem

Pokud na vašem odběrném místě již byl elektroměr, ale došlo k jeho demontáži, postup je podobný jako u nového odběrného místa, s několika rozdíly. 

Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on – line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové vás provedou celým procesem. 
  • Revizní zprávu (pro EG.D není revizní zpráva potřeba, pokud je odběrné místo demontované kratší dobu než 6 měsíců, nebo byly techniky distribuce zjištěny při poslední demontáži závady na OM, u ČEZ není revizní zpráva potřeba, pokud je odměrné místo demontované kratší dobu než 12 měsíců, nebo byly techniky distribuce zjištěny při poslední demontáži závady na OM, u PRE je potřeba vždy)
  • Plnou moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za Vás)
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP)
  • EAN kód (zjistíte od distribuce, případně od předchozího odběratele)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější. 

Jak podat žádost na distribuci: 

EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět

ČEZ
Online: Žádost o připojení k eletřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí  

PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra. 

Často se v tom chybuje, přitom rozdíl v těchto dvou pojmech je docela zásadní. Distributor je vlastník elektrické nebo plynové soustavy – např. ČEZ Distribuce, a. s. Dodavatel je subjekt, který Vám přímo dodává elektřinu nebo plyn. My jsme dodavatel.

Detailnější informací najdete v tomto článku.

Když voláte na naši zákaznickou linku 478 575 555, hradíte cenu za minutu podle Vašeho tarifu. Stejně jako kdybyste volali na jakoukoli jinou pevnou linku.

Všechny své požadavky můžete vyřešit online ve své samoobsluze. Máte zde možnost zjistit informace o smlouvě, změnit si zálohu nebo třeba nastavit bankovní účet.

Uzavřeli jste pod nátlakem smlouvu s jiným dodavatelem a chcete zůstat u Centropolu? Řešení je jednoduché, pomůžeme Vám s ním. Abyste se vyhnuli zbytečným poplatkům, měli byste znát rozdíl mezi odstoupením od smlouvy a výpovědí.

Odstoupení od smlouvy – do 14 dnů bez poplatků

Odstoupit od smlouvy s novým dodavatelem můžete bezplatně do 14 dnů od podpisu. Po uplynutí této lhůty obvykle přicházejí na řadu sankce. Těm se můžete vyhnout, pokud podáte výpověď.

Výpověď – bezplatně až do 15 dnů po zahájení dodávek

Výpověď můžete podat až do 15 dnů od zahájení dodávek energií, a to bez jakýchkoli poplatků. Podmínkou ovšem je, že jste smlouvu uzavřeli s podomním obchodníkem nebo na dálku – například telefonicky. Pokud jste smlouvu uzavřeli osobně na pobočce, výpověď podat nemůžete.

Nejjednodušší postup pro ukončení smlouvy je zanechat nám kontakt, my se Vám ozveme a pomůžeme váš požadavek vyřešit.

Ukončit smlouvu samozřejmě můžete i sami. Nejčastěji to budete řešit v těchto případech:

Stěhování

Pokud se stěhujete, kupujete nebo prodáváte byt, je potřeba nejdříve ukončit smlouvu. Přečtěte si náš návod jak postupovat při stěhování.

Nebo přepište odběrné místo na nového zákazníka prostřednictvím formulářů pro Přepis energií.

Změna dodavatele

Smlouvu s námi je vždy potřeba ukončit písemnou formou – vyplněním formuláře Žádost o ukončení smlouvy, který zašlete na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem nebo na e-mail obchod@centropol.cz

Úmrtí

Víme, že je to citlivá věc. Nebudeme Vám přidělávat další starosti. Přečtěte si jak postupovat v případě úmrtí.

Občas se to stane každému z nás. Nejrůznějších papírů máme doma mraky a pamatovat si, kam jsme který založili, je takřka nadlidský úkol.

V případě, že jste smlouvu ztratili nebo ji zkrátka nemůžete najít, můžete ji dohledat v Samoobsluze v detailu odběrného místa. Nebo Vám vystavíme její opis. Žádost o opis smlouvy prosím pošlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo nám napište na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Stačí jen uvést, že žádáte o opis smlouvy. Nejsou potřeba žádné formality.

Máte po svatbě a používáte nové příjmení? Změnili jste název či sídlo společnosti nebo máte novou adresu trvalého bydliště? Potom je potřeba tyto údaje upravit i na smlouvě. Žádný stres a složité papírování, u nás to jde jednoduše.

  1. Připravte si kopii dokladu o změně některého z údajů – obvykle oddací list, občanský průkaz nebo výpis z obchodního rejstříku.
  2. Kopii pošlete jako sken v příloze online formuláře „Změna osobních údajů“ v Samoobsluze. Formulář naleznete v sekci zákaznického účtu.
  3. O vše se postaráme a dáme Vám vědět, až to bude hotové

Pokud se budete stěhovat, pomůžeme s přepisem energií. Doporučujeme zanechat nám kontakt, ozveme se Vám, vše vysvětlíme a pomůžeme vyřešit.

Detailní postup

Chcete-li vše řešit sami bez pomoci, začněte tím, že vyplníte Žádost o ukončení smlouvy a přiložte kopii dokladu o změně bydliště – například ukončení nájemní smlouvy, výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

Dokumenty zašlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud máte smlouvu na dobu určitou, máte tři možnosti jak postupovat dál.

Další možností je vyplnit si potřebné formuláře pomocí našeho online formuláře. Stačí postupovat krok po kroku a vyplněné formuláře Vám pošleme k podpisu do e-mailu. Stačí je pak vytisknout, podepsat a vybrat nejlepší cestu jak k nám dokumenty doručit. Informace a formuláře k přepisům naleznete na stránce Přepisy energií.

1. Smlouvu převedeme do Vašeho bydliště

Pošlete nám e-mailem nebo přes kontaktní formulář údaje o novém odběrném místě a budeme Vás kontaktovat pro sepsání smlouvy.

2. Stávající smlouvu přepíšeme na nového majitele/nájemníka

Smlouvu, kterou ukončujete, můžeme také přepsat na nového majitele nebo nájemníka v místě, ze kterého se stěhujete. Stačí, když nám napíšete jméno nového odběratele, jeho trvalou a korespondenční adresu, rodné číslo, požadovaný způsob platby a případně i platební údaje.

3. Pokud ve starém bytě nebude nikdo bydlet, provedeme demontáž měřiče

Pokud zůstane Váš původní byt nebo dům neobydlený, provedeme demontáž plynoměru a elektroměru. Jak na to, Vám poradíme v článku Chci provést demontáž měřiče.

Napište nám

Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.

  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • Odesláním formuláře berete na vědomí podmínky zpracování osobních údajů.