Zákazníkům postiženým povodní jsme připraveni pomoci. Více informací =>

×
Vyhledat na webu
Zavřít

Často se ptáte

Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém

Své mobilní telefonní číslo můžete kdykoli převést na manželku, syna nebo i cizí osobu. Jak na to?

  1. V odkazu https://www.centropol.cz/o-nas/ke-stazeni/mobil/ naleznete ke stažení formulář Žádost o převod účastnictví Smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací.
  2. Formulář musí být podepsán Vámi i osobou, na kterou telefonní číslo převádíte.
  3. V případě úmrtí přiložte k formuláři žádosti úmrtní list.
  4. Dokumenty zašlete na adresu naší společnosti: CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem, nebo naskenujte a zašlete elektronicky na mobil@centropol.cz.

Máte po svatbě a používáte nové příjmení? Změnili jste název či sídlo společnosti nebo máte novou adresu trvalého bydliště? Žádný stres a složité papírování, u nás to jde jednoduše.

  1. V odkazu https://www.centropol.cz/o-nas/ke stazeni/mobil/ naleznete ke stažení formulář Žádost o změnu údajů.
  2. Připravte si kopii dokladu o změně některého z údajů – obvykle oddací list, občanský průkaz nebo výpis z obchodního rejstříku a přiložte je k žádosti.
  3. Dokumenty zašlete poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem nebo e-mailem na adresu mobil@centropol.cz.

Reklamovat u nás můžete například fakturu kvůli chybnému odečtu měřidla. Všechny Vaše požadavky vyřídíme co nejrychleji, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace, nestanoví-li právní předpis jinak.

Reklamaci je možné podat v zákaznické Samoobsluze pomocí dostupného online formuláře „Reklamace a Stížnosti“. Stačí vyplnit potřebná pole dle typu reklamace a odeslat k řešení.

Poruchy a výpadky plynu mohou mít více příčin. Ne vždy je ale důvod k panice.

Zkontrolujte vyúčtování a upomínky

K výpadku může v krajním případě dojít i kvůli nezaplacené faktuře. Zkontrolujte svoje poslední vyúčtování a případné upomínky. S naší samoobsluhou už to nemůže být jednodušší. Pokud si nejste jisti, zda k nám dorazily všechny Vaše platby, přečtěte si článek Chci zjistit, jestli jste přijali moji platbu.

Nahlaste poruchu

Máte vše zaplaceno? Pak bude možná chyba v distribuční soustavě. Nahlaste poruchu přímo Vašemu distributorovi:

  • Pražská plynárenská Distribuce – 1239
  • GasNet – 1239
  • EG.D Distribuce – 800 225 577

Poruchy a výpadky elektřiny mohou mít více příčin. Ne vždy je ale důvod k panice.

Zkontrolujte hlavní jistič

Ze všeho nejdříve zkontrolujte pojistky a hlavní jistič, zda není ve vypnutém stavu / shozený.

Zkontrolujte vyúčtování a upomínky

K dočasnému odpojení odběrného místa může v krajním případě dojít i kvůli nezaplacené faktuře. Zkontrolujte svoje poslední vyúčtování a případné upomínky. K tomu můžete využít i naši samoobsluhu. Pokud si nejste jisti, zda k nám dorazily všechny Vaše platby, přečtěte si článek Chci zjistit, jestli jste přijali moji platbu.

Nahlaste poruchu přímo distributorovi

Máte vše zaplaceno? Pak bude možná chyba v distribuční soustavě. Nahlaste poruchu přímo Vašemu distributorovi:

  • PRE distribuce (Hlavní město Praha) – tel. 800 823 823
  • EG.D Distribuce (jižní Čechy a jižní Morava) – tel. 800 22 55 77
  • ČEZ Distribuce (ostatní regiony) – tel. 800 850 860

Není potřeba nic složitě dokládat. Pro přechod je nutná smlouva, předsmluvní informace a plná moc. Všechny tyto formuláře Vám včas pošleme předvyplněné. Nejdříve si ale přečtěte jak přejít k Centropolu.

  • Udělením plné moci nám umožníte zastupovat Vás při všech úkonech, které je nutné pro změnu dodavatele zajistit, jako je např. podání výpovědi stávajícímu dodavateli nebo zastupování při registraci u společnosti OTE, a. s.
  • Celý proces změny dodavatele na základě Vámi podepsané plné moci kompletně vyřídíme za Vás.
  • O zahájení dodávek elektřiny od Centropol energy, a. s. Vás budeme informovat formou uvítacího dopisu, jakmile Váš stávající obchodník schválí výpověď smlouvy.
  • Smlouvu za Vás mohou vyplnit i naši operátoři. Kdykoliv můžete volat naši Zákaznickou linku 478 575 555. Pro jednodušší vyřízení si prosím k ruce připravte některý z dokumentů od stávajícího dodavatele (faktura, smlouva, dodatek ke smlouvě), které nám pomohou správně vyřídit přechod k Centropolu.

Žádost nebo požadavek na změnu dodavatele energií zabere jen pár minut. Vše zařídíme za Vás. Stačí, když nám sdělíte základní informace. Jak?

Pohodlně online

Přímo na úvodní stránce můžete zanechat telefonní číslo. Náš specialista se Vám ozve tak rychle, jak to jen půjde. Společně s Vámi připraví nezávaznou kalkulaci na míru Vašemu odběrnému místu a v případě zájmu následně připraví smlouvu k podpisu.

Pokud už jsme Vás přesvědčili, že nabízíme férové energie za rozumné cena a vynaložíme maximální úsilí, abyste byli u nás spokojeni, pusťte se rovnou do online smlouvy

Po telefonu nebo e-mailem

Nechce se Vám vyplňovat údaje? Na homepage můžete zanechat telefonní číslo a náš operátor se Vám co nejdříve ozve. Můžete nám poslat naskenované roční vyúčtování e-mailem na obchod@centropol.cz nebo nás kontaktovat na tel. 478 575 555. Snažíme se být k Vám blíž tak, [BS1] abyste si sami mohli zvolit tu nejpohodlnější cestu k dodávkám férových energií.

Stavte se za námi osobně

Otravuje Vás online komunikace a nechcete to vyřizovat po telefonu? Nevadí. Vše spolu vyřešíme na našich pobočkách.

Poznámka

Proces změny dodavatele může trvat i třeba 2 roky. Záleží vždy na aktuálním závazku, který máte u svého dodavatele.

U nás se s nekalými praktikami nesetkáte. Naši obchodníci vždy jednají za Centropol. Ze zkušeností našich zákazníků ale víme, že takto nepostupují všichni dodavatelé energií. Pokud Vás navštívil obchodník a tvrdí, že je od nás, ověřte si ho.

Změnou sazby můžete za elektřinu výrazně ušetřit. Nejdříve si ale ověřte, jakou sazbu aktuálně používáte a zda ji máte správně nastavenou.

Změna mezi jednotarifovými sazbami

Máte-li v bytě nastavenou například sazbu D01d, pak je dobré vědět, že je určená jen pro malý odběr elektřiny a dle Cenového rozhodnutí ERÚ přiznaná pouze pro místa spotřeby s proudovou hodnotou hlavního jističe max. do hodnoty 3x63A. Vyplatí se pro roční spotřebu do 650 kWh, tedy třeba na chatě nebo v garáži. V takovém případě je změna distribuční sazby jednoduchá.

Kompletní změnu distribuční sazby můžete provést v Samoobsluze, kde je připraven online formulář pro změnu distribuční sazby a jističe. Vyplníte příslušné parametry a odešlete ke zpracování žádosti.

Přechod na dvoutarifovou sazbu

U dvoutarifových distribučních sazeb je to trochu složitější. Podmínky pro změnu sazeb totiž udává aktuální Cenové rozhodnutí Energetického regulačního úřadu.

  1. Kompletní změnu distribuční sazby můžete provést v Samoobsluze, kde je připraven online formulář pro změnu distribuční sazby a jističe. Vyplníte příslušné parametry a odešlete ke zpracování žádosti.
  2. Nebo si stáhněte a vyplňte formulář „Žádost o vystavení stanoviska/smlouvy o připojení“ dle Vašeho distributora (viz níže).
  3. Podepsanou žádost nám pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
  4. Vašeho distributora požádáme o vystavení Smlouvy o připojení na základě doloženého a řádně vyplněného formuláře „Žádost o vystavení stanoviska/smlouvy o připojení“.
  5. Na základě podané Žádosti obdržíme do 30 dnů vyhotovenou Smlouvu o připojení, kterou za Vás na základě Plné moci podepíšeme a vrátíme zpět na distribuci.

Smlouvu o připojení pro změnu sazby si můžete na distribuci vyřídit i bez naší součinnosti – v takovémto případě žádáme o zaslání její kopie, jakmile budete mít novou Smlouvu o připojení od distribuce vyhotovenou, jelikož bez doložené Smlouvy, ve které je uvedena potvrzená změna ze strany distribuce, nejsme schopni požadavek dořešit.

  1. Po vyhotovení Smlouvy o připojení oznamte distributorovi porušení plomb v rozvaděči. Telefonní čísla na distributory:
    1. ČEZ Distribuce (ostatní regiony) – tel. 800 850 860
    2. EG.D Distribuce (jižní Čechy a jižní Morava) – tel. 800 22 55 77
    3. PREdistribuce (Hlavní město Praha) – tel. 800 823 823
  1. Elektroinstalační firma připraví Vaši domácnost na používání nízkého a vysokého tarifu. Úpravu Vašeho odběrného místa by měla vždy provádět Vámi vybraná elektroinstalační firma, která je smluvním partnerem daného distributora. Smluvní partnery má v požadavcích pouze PRE distribuce, a to na odkazu https://www.predistribuce.cz/cs/kontakt/elektroinstalacni-firmy Po provedení úprav obdržíte revizní zprávu, kterou prosíme doložit.
  2. Stáhněte si a vyplňte Žádost o změnu smlouvy (viz níže).
  3. Podepsanou žádost společně s kopií Smlouvy o připojení a revizní zprávou (popř. dalšími dílčími doklady pro provedení změny sazby) nám pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem.
  4. Následně požádáme Vašeho distributora o instalaci HDO, případně o výměnu elektroměru a zpětné zaplombování rozvaděče.

Poznámka

U sazby D25d a C25d obvykle nemusíte při instalaci bojleru do 3,5 kW žádat o Smlouvu o připojení.
Na distribučním území EG.D žádáme o Smlouvu o připojení vždy, když se mění velikost hlavního jističe, ať už jde o navýšení či snížení.

Cena elektřiny se v různých sazbách liší. Abyste za elektřinu zbytečně nepřepláceli, je důležité mít distribuční sazbu nastavenou správně.

Co je distribuční sazba?

Distribuční sazby se dělí na jednotarifové a dvoutarifové. S jednotarifovou sazbou odebíráte elektřinu po celý den za stejnou cenu. U dvoutarifové sazby je denní odběr proudu rozdělený na dvě období – s vysokým a nízkým tarifem. V nich se účtuje různá cena – ve vysokém tarifu vyšší, v nízkém tarifu nižší. Časy nízkého tarifu jsou určeny jednotlivými poskytovateli distribuční soustavy (distribucí).

ČASY SPÍNÁNÍ HDO U JEDNOTLIVÝCH DISTRIBUTORŮ

  • Časy spínání HDO PRE distribuce zde
  • Časy spínání HDO ČEZ Distribuce zde
  • Časy spínání HDO EG. D Distribuce zde

Kde ji najdu?

Distribuční sazba je uvedená na smlouvě i na každém vyúčtování nebo ji najdete v Samoobsluze, kde je v detailu každého odběrného místa elektřiny. Najdete ji pod označením například D02d, C01d nebo D57d.

Jak poznám, jestli mám tu správnou?

Obvykle je potřeba odhadnout celkovou spotřebu domácnosti podle používaných spotřebičů a jejich příkonů. Nastavení sazby doporučujeme ověřit, pokud se u Vás navýšil počet nebo obměnila skladba elektrických spotřebičů, případně pokud se stěhujete do nové domácnosti.

Přehled distribučních sazeb

Sazba D01d je určena domácnostem s malou spotřebou elektřiny (malý počet členů domácnosti).
Sazba D02d je určena domácnostem se střední spotřebou energie (domácnosti, jež elektřinou svítí a používají běžné spotřebiče, tzn. ledničku, pračku apod.)
Sazba D25d je určena domácnostem, které využívají elektrický ohřev vody a mají nižší spotřebu elektřiny.
Sazba D26d je určena domácnostem, které využívají elektrický ohřev vody a mají vysokou spotřebu elektřiny.
Sazba D27d je určena majitelům elektrických automobilů.
Sazba D56d je určena domácnostem využívajícím tepelné čerpadlo a toto čerpadlo bylo uvedeno do provozu od 1. 4. 2005.
Sazba D57d je určena pro domácnosti využívající přímotop, hybridní vytápění nebo tepelné čerpadlo, které o sazbu zažádaly po 1. 4. 2016.
Sazba D61d je určena pro chatařské (víkendové) využití od pátku do neděle.

Sazba D35d je určena domácnostem s hybridním vytápěním a sazba byla přiznána do 31. 3. 2016.
Sazba D45d je určena domácnostem, které využívají přímotopy a k přiznání sazby došlo do 31. 3. 2016.
Sazba D55d je určena domácnostem využívajícím tepelné čerpadlo a toto čerpadlo bylo uvedeno do provozu do 31. 3. 2005.

Samoodečty je možné kompletně odbavit v naší Samoobsluze a to velice jednoduše a rychle. Stačí se jen přihlásit. Pokud ještě nemáte účet a nedaří se Vám zaregistrovat, kontaktuje prosím naši zákaznickou linku +420 478 575 555.

V případě potíží v Samoobsluze můžete využít e-mailovou komunikaci.

Elektřinu nebo plyn si můžete odečíst sami. Stačí vyplnit tabulku pro příslušnou komoditu a odeslat na samoodecet@centropol.cz.

V případě konečného odečtu pro zemní plyn odešlete e-mail na konecnyodecetplyn@centropol.cz, pro elektřinu na konecnyodecet@centropol.cz (konečný odečet lze zaslat nejpozději do 3 pracovních dnů od ukončení smlouvy, po tomto datu nám distributor stavy neakceptuje), v ostatních případech odečtů, kdy je požadované vystavení faktury odesílejte na e-mail samoodecet@centropol.cz (mimořádný odečet s vystavením faktury k 31.12. lze zadat do 25 dní od data odečtu u elektřiny a do 12 dní u plynu).

Pro vyřízení Vašich požadavků lze nově využít naší Samoobsluhy.

Máme tu pro Vás Samoobsluhu pro mobilní tarify a nově i pro elektřinu a plyn, kterou jsme spustili v březnu 2019.

Co najdu v samoobsluze pro mobilní tarify

V telefonní samoobsluze si můžete stáhnout všechna vyúčtování a podrobný výpis hovorů. Snadno změníte kontaktní nebo osobní údaje. Aktivaci datových balíčků a změnu tarifu, způsobu platby nebo zasílání vyúčtování zvládnete prostřednictvím několika kliknutí.

Co najdu v samoobsluze pro elektřinu a plyn

Samoobsluha pro elektřinu a plyn nabídne vše, na co si jen vzpomenete. Uvidíte přehled svých plateb nebo detailní informace o odběrném místě. Můžete provádět samoodečet elektřiny nebo plynu, požádat o změnu své zálohy nebo úpravu smlouvy

Jak získám přístup do samoobsluhy

V případě samoobsluhy pro služby mobilního operátora je to snadné. Stačí si na této stránce nechat zaslat SMS s jednorázovým heslem na své Centropol telefonní číslo. Po přihlášení si nastavíte nové heslo, kterým se poté budete pravidelně přihlašovat.

Aby to bylo jednoduché i u elektřiny a plynu, vyplňte registrační údaje a odešlete. Pokud si nevíte rady, s registrací vám pomůže náš specialista na Zákaznické lince 478 575 555, který Vám vygeneruje heslo potřebné pro vstup do samoobsluhy.

Napište nám

Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.