Ke smlouvě na dva roky nyní odměna 2 000 Kč na Váš účet. Více informací ->.
Vyhledat na webu
Zavřít

Často se ptáte - SMAZAT

Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém

Možná jste se už setkali s pojmy denní a noční proud. Co vlastně tyto pojmy znamenají a jaký je mezi nimi rozdíl?

Nízký tarif (dříve pojmenován jako noční proud) je označení pro sníženou cenovou sazbu za elektrickou energii. 

Vysoký tarif (dříve označovaný jako denní proud) je označení pro elektrickou energii, za kterou platí spotřebitel plnou cenu.

Jaký je mezi nimi rozdíl?

Pokud používáte produkt se dvěma tarify, znamená to, že po část dne platíte nižší cenu za elektřinu. Noční proud se zapíná v různých regionech v různých částech dne. Spínání je řízeno centrálně pomocí hromadného dálkového ovládání (HDO).

Jak můžu získat nízký tarif?

Je potřeba mít např. instalovaný přímotop, akumulační spotřebič pro vytápění, elektrický bojler pro ohřev vody nebo tepelné čerpadlo. Nemůže ho tedy mít každý.

1. Nové odběrné místo

Nikdy na vašem odběrném místě nebyl elektroměr? V takovém případě se jedná o zřízení nového odběrného místa. Níže najdete přehled všeho, co budete potřebovat k úspěšnému připojení.

Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on-line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové vás celým procesem provedou. 
  • Revizní zpráva (je třeba zajistit samostatně na své vlastní náklady) 
  • Plná moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za vás) 
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP) 
  • EAN kód (provozovatel distribuční soustavy přidělí EAN na základě Žádosti o připojení a bude uveden ve Smlouvě o připojení)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější.  

Jak podat žádost na distribuci: 

EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět

ČEZ
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí  

PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra

2. Odběrné místo s demontovaným elektroměrem

Pokud na vašem odběrném místě již byl elektroměr, ale došlo k jeho demontáži, postup je podobný jako u nového odběrného místa, s několika rozdíly. 

Co je potřeba, aby vám byl namontován elektroměr: 

  • Sjednat Smlouvu o poskytování služeb s naší společností on – line, nebo na naší zákaznické lince 478 575 555. Kolegové vás provedou celým procesem. 
  • Revizní zprávu (pro EG.D není revizní zpráva potřeba, pokud je odběrné místo demontované kratší dobu než 6 měsíců, nebo byly techniky distribuce zjištěny při poslední demontáži závady na OM, u ČEZ není revizní zpráva potřeba, pokud je odměrné místo demontované kratší dobu než 12 měsíců, nebo byly techniky distribuce zjištěny při poslední demontáži závady na OM, u PRE je potřeba vždy)
  • Plnou moc k zastupování (pokud jednáte za někoho jiného, nebo někdo za Vás)
  • Žádost o připojení (ŽOP) nebo Smlouva o připojení (SoP)
  • EAN kód (zjistíte od distribuce, případně od předchozího odběratele)
  • Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k odběrnému místu (výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouva, aj.) 

Doporučujeme zajistit si Smlouvu o připojení přímo u distributora. Tímto způsobem je obvykle zpracování požadavku výrazně rychlejší. Pokud SoP zadáváme my, může být vyřízení ze strany distributora časově náročnější. 

Jak podat žádost na distribuci: 

EG.D
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o trvalé připojení z hladiny nízkého napět

ČEZ
Online: Žádost o připojení k elektřině
PDF: Žádost o připojení k distribuční soustavě z napěťové hladiny nízkého napětí  

PRE
Online: Připojení k distribuční soustavě

Pokud je Smlouva o připojení již sepsaná s distribucí, je nutné ji doložit a již není třeba nám zasílat Žádost o připojení. 

Podepsanou žádost a případně další dokumenty pošlete jako sken e-mailem na technicka.podpora@centropol.cz nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. 

Nemáte čas nebo si nejste jistí, jak na to? Žádost můžeme podat za vás a vše vyřídit společně – stačí nás kontaktovat na zákaznické lince 478 575 555 nebo navštívit naše zákaznická centra. 

Důležité upozornění pro ZKZ

Pokud dodáváte podklady pro novou montáž elektroměru nebo plynoměru distributorovi, je nezbytné, abyste je poskytli také naší společnosti. Může se stát, že od distribuce obdržíte informaci, že je vše kompletní. I v takovém případě je nutné dodat revizní zprávu a SOP (smlouvu o připojení) i nám.
Bez těchto dokumentů může distributor naši žádost o novou montáž zamítnout.

Prosíme o spolupráci a zasílání kompletních podkladů současně všem relevantním stranám.

Děkujeme!

  • Co znamená nová montáž elektroměru?

    Vzniká tehdy, pokud žádáte o první připojení k distribuční síti – například u novostavby, rekonstrukce nebo při změně způsobu vytápění.

  • Co je znovupřipojení elektroměru?

    Opětovné namontování elektroměru na odběrném místě, na kterém již bylo měřidlo v minulosti nainstalováno. 

  • Potřebuji znovu připojit/namontovat elektroměr co pro to musím udělat?

    Pro podání žádosti o znovupřipojení musíte znát alespoň jeden z identifikátorů odběru:  

    EAN kód odběrného místa, údaje o původním zákazníkovi v odběrném místě, číslo bytové jednotky podle katastru nemovitostí, případně jiný údaj jednoznačně identifikující odběrné místo.  

  • Jaké všechny doklady potřebuji k nové montáži, nikdy jsem elektroměr neměl.
    • Smlouvu o sdružených dodávkách s dodavatelem energií / Smlouvu o připojení s distribucí (SOP) 
    • Žádost o připojení (ŽOP) 
    • Revizní zpráva/tlakové zkoušky 
    • Doklad o vztahu s odběrným místem příklad: nájemní smlouva, kupní smlouva, výpis z katastru nemovitostí 
  • K čemu potřebuji revizní zprávu a kdo mi jí vystaví?

    Revizní zpráva je právně závazný dokument o provedení předepsané revize elektrického nebo plynového zařízení. Potvrzuje, že je vaše elektřina nebo plyn zapojená správně a hlavně bezpečně. Je to něco jako technická kontrola pro auto. Revizi může provádět pouze certifikovaný revizní technik, který následně vyhotovuje revizní zprávu.  

    Seznam  certifikovaných revizních techniků najdete například v databázích profesních organizací:
    Seznam revizních techniků | Asociace ZZ-ČR z.s., nebo na webových stránkách Technické inspekce České republiky: TIČR – Technická inspekce České republiky.

    V Praze můžete využít služeb certifikovaných partnerů společnosti PREdistribuce, a. s.

  • Jaké příkony spotřebičů mám uvést do žádosti o připojení, když je ještě neznám?

    Je vhodné uvést alespoň orientační příkony nebo typy spotřebičů, které plánujete používat. Technik pak odhadne ideální parametry vaší přípojky. 

    Důležité je zvažovat například to, jestli plánujete elektřinou vytápět, ohřívat vodu nebo budete používat nějakou náročnější technologii.  

    Tady je alespoň orientační přehled, o jaké hodnoty se může jednat:

    • Elektrický bojler 2–4 kW 
    • Varná deska 3–8 kW 
    • Elektrické topení 5–15 kW (elektrický kotel, podlahové vytápění) 
    • Tepelné čerpadlo 5–10 kW 
    • Osvětlení 1–2 kW 
    • Klimatizace 2–4 kW 
    • Ostatní běžné spotřebiče cca 10 kW (lednička, pračka, varná konvice, běžné vybavení domácnosti) 
  • Jak dlouho trvá proces nové montáže?

    Doba se liší podle situace. V případě, že si vyřídíte smlouvu o připojení (SOP) s distributorem, je proces mnohem rychlejší. Tento postup doporučujeme.  
    Dodávku zahajujeme obvykle ihned po osazení měřidla a potvrzení od distributora.

  • Kolik to všechno bude stát?
    • Samotné zřízení odběrného místa je u nás zdarma. 
    • Ceníky elektřiny nebo plynu najdete na našem webu, nebo vám je rádi vysvětlíme na našem zákaznickém centru či zákaznické lince. 
    • Poplatky za příkon  stanovuje distributor dle jeho aktuálního ceníku. 

Často se v tom chybuje, přitom rozdíl v těchto dvou pojmech je docela zásadní. Distributor je vlastník elektrické nebo plynové soustavy – např. ČEZ Distribuce, a. s. Dodavatel je subjekt, který Vám přímo dodává elektřinu nebo plyn. My jsme dodavatel.

Detailnější informací najdete v tomto článku.

Když voláte na naši zákaznickou linku 478 575 555, hradíte cenu za minutu podle Vašeho tarifu. Stejně jako kdybyste volali na jakoukoli jinou pevnou linku.

Všechny své požadavky můžete vyřešit online ve své samoobsluze. Máte zde možnost zjistit informace o smlouvě, změnit si zálohu nebo třeba nastavit bankovní účet.

Uzavřeli jste pod nátlakem smlouvu s jiným dodavatelem a chcete zůstat u Centropolu? Řešení je jednoduché, pomůžeme Vám s ním. Abyste se vyhnuli zbytečným poplatkům, měli byste znát rozdíl mezi odstoupením od smlouvy a výpovědí.

Odstoupení od smlouvy – do 14 dnů bez poplatků

Odstoupit od smlouvy s novým dodavatelem můžete bezplatně do 14 dnů od podpisu. Po uplynutí této lhůty obvykle přicházejí na řadu sankce. Těm se můžete vyhnout, pokud podáte výpověď.

Výpověď – bezplatně až do 15 dnů po zahájení dodávek

Výpověď můžete podat až do 15 dnů od zahájení dodávek energií, a to bez jakýchkoli poplatků. Podmínkou ovšem je, že jste smlouvu uzavřeli s podomním obchodníkem nebo na dálku – například telefonicky. Pokud jste smlouvu uzavřeli osobně na pobočce, výpověď podat nemůžete.

Občas se to stane každému z nás. Nejrůznějších papírů máme doma mraky a pamatovat si, kam jsme který založili, je takřka nadlidský úkol.

V případě, že jste smlouvu ztratili nebo ji zkrátka nemůžete najít, můžete ji dohledat v Samoobsluze v detailu odběrného místa. Nebo Vám vystavíme její opis. Žádost o opis smlouvy prosím pošlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo nám napište na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Stačí jen uvést, že žádáte o opis smlouvy. Nejsou potřeba žádné formality.

Máte po svatbě a používáte nové příjmení? Změnili jste název či sídlo společnosti nebo máte novou adresu trvalého bydliště? Potom je potřeba tyto údaje upravit i na smlouvě. Žádný stres a složité papírování, u nás to jde jednoduše.

  1. Připravte si kopii dokladu o změně některého z údajů – obvykle oddací list, občanský průkaz nebo výpis z obchodního rejstříku.
  2. Kopii pošlete jako sken v příloze online formuláře „Změna osobních údajů“ v Samoobsluze. Formulář naleznete v sekci zákaznického účtu.
  3. O vše se postaráme a dáme Vám vědět, až to bude hotové

Pokud se budete stěhovat, pomůžeme s přepisem energií. Doporučujeme zanechat nám kontakt, ozveme se Vám, vše vysvětlíme a pomůžeme vyřešit.

Detailní postup

Chcete-li vše řešit sami bez pomoci, začněte tím, že vyplníte Žádost o ukončení smlouvy a přiložte kopii dokladu o změně bydliště – například ukončení nájemní smlouvy, výpis z katastru nemovitostí nebo kupní smlouvu.

Dokumenty zašlete e-mailem na obchod@centropol.cz nebo poštou na adresu CENTROPOL ENERGY, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud máte smlouvu na dobu určitou, máte tři možnosti jak postupovat dál.

Další možností je vyplnit si potřebné formuláře pomocí našeho online formuláře. Stačí postupovat krok po kroku a vyplněné formuláře Vám pošleme k podpisu do e-mailu. Stačí je pak vytisknout, podepsat a vybrat nejlepší cestu jak k nám dokumenty doručit. Informace a formuláře k přepisům naleznete na stránce Přepisy energií.

1. Smlouvu převedeme do Vašeho bydliště

Pošlete nám e-mailem nebo přes kontaktní formulář údaje o novém odběrném místě a budeme Vás kontaktovat pro sepsání smlouvy.

2. Stávající smlouvu přepíšeme na nového majitele/nájemníka

Smlouvu, kterou ukončujete, můžeme také přepsat na nového majitele nebo nájemníka v místě, ze kterého se stěhujete. Stačí, když nám napíšete jméno nového odběratele, jeho trvalou a korespondenční adresu, rodné číslo, požadovaný způsob platby a případně i platební údaje.

3. Pokud ve starém bytě nebude nikdo bydlet, provedeme demontáž měřiče

Pokud zůstane Váš původní byt nebo dům neobydlený, provedeme demontáž plynoměru a elektroměru. Jak na to, Vám poradíme v článku Chci provést demontáž měřiče.

Přepsat smlouvu například na manželku, syna nebo i cizí osobu je možné pouze v těchto případech:

  • Při změně majitele odběrného místa – například při přepisu nemovitosti nebo změny smlouvy o pronájmu. Více v článku Stěhuji se.
  • V případě zvlášť závažných důvodů, jako je úmrtí, nemoc nebo ztráta svéprávnosti. Přečtěte si, jak postupovat v případě úmrtí.

Další možností je vyplnit potřebné dokumenty pomocí našeho online formuláře. Stačí postupovat krok po kroku a vyplněné dokumenty Vám pošleme k podpisu do e-mailu. Stačí je pak vytisknout, podepsat a vybrat nejlepší cestu, jak k nám dokumenty doručit. Informace a formuláře k přepisům naleznete na stránce Přepisy energií.

Život přináší i smutné chvíle. Abychom vám situaci alespoň trochu usnadnili, pomůžeme s přepisem elektřiny či plynu. Provedeme vás všemi potřebnými kroky a vybavíme nezbytnými formuláři.

Spolu to zvládneme.

Pro přepis z důvodu úmrtí či dědictví budete potřebovat:

  • Poslední fakturu původního odběratele (pokud ji máte), případně číslo elektroměru
  • Stav elektroměru k datu přepisu
  • Kopii úmrtního listu původního zákazníka (pokud je k dispozici)
  • Dokument prokazující vlastnické právo k dané nemovitosti, například vyjádření o dědickém řízení či kupní smlouvu

ZDE přepíšete smlouvu jednoduše online nebo můžete zaslat výše zmíněné informace na e-mail obchod@centropol.cz případně na korespondenční adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud zvolíte e-mailovou či korespondenční možnost, přiložte prosím dokument Čestné prohlášení pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí a kontaktní údaje nového zákazníka.

V případě, kdy vracíte nemovitost například městu a nebudete smlouvu na nikoho přepisovat, je potřeba smlouvu ukončit.

Pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí budete potřebovat:

  • Kopii úmrtního listu původního zákazníka
  • Čestné prohlášení pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí
  • Stav elektroměru k datu přepisu
  • Kopii dědického usnesení pro vyplacení případného přeplatku po ukončení smlouvy.

Pro ukončení smlouvy všechny výše zmíněné dokumenty zašlete prosím e-mailem na obchod@centropol.cz , nebo poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem. Pokud jste nemáte dědické usnesení od notáře, zašlete nám ho dodatečně.

Napište nám také korespondenční adresu někoho z pozůstalých, se kterým budeme řešit všechny nutné formality.

Požadujete vyfakturovat skutečný stav elektroměru/plynoměru k datu ukončení smlouvy a chcete předejít vyfakturování spotřeby odhadem?

Sdělte nám stav elektroměru/plynoměru nejpozději následující den po ukončení smlouvy na níže uvedené kontakty:

Telefonicky na zákaznickou linku: +478 575 555

Konečný (ale i například evidenční nebo samoodečet) si jednoduše zadejte v naší Samoobsluze.

Vaše zákaznické číslo začíná písmenem Z (např. Z0123456789) a naleznete ho v pravém horním rohu Vaší faktury, platebního kalendáře nebo v Samoobsluze po přihlášení vpravo nahoře . Zákaznické číslo používejte, pokud s námi řešíte jakoukoli situaci. Pomůže nám to rychleji najít Vaše údaje.

Napište nám

Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.

  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • Odesláním formuláře berete na vědomí podmínky zpracování osobních údajů.