Ke smlouvě na dva roky nyní odměna 2 000 Kč na Váš účet. Více informací ->.
Vyhledat na webu
Zavřít

Často se ptáte - SMAZAT

Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém


Pokud na SIPO nemáte předepsanou zálohu, vystavili jsme Vám vyúčtování energií a nový platební kalendář. V tom případě může ze SIPA vypadnout jedna záloha. Proč

Na SIPO se musíme hlásit k 20. dni předchozího měsíce. Jelikož je platební kalendář vystaven až po tomto termínu, není možné se na SIPO přihlásit. Co s tím?

  • Jelikož zálohová platba není předepsaná, hradit ji nemusíte. Nebudeme Vás za ni upomínat a zahrneme ji do vyúčtování za další měsíc. Pokud platbu na SIPO máte a nevidíte ji v aktuálním platebním kalendáři, je uvedena na tom předchozím. Zkontrolovat platební kalendář můžete i v naší Samoobsluze.
  • Nastavení plateb i jednotlivé úhrady si můžete jednoduše zkontrolovat v Samoobsluze. Po přihlášení stačí kliknout na tlačítko „Zobrazit vyúčtování“ a vidíte přehled svých plateb včetně budoucích.
  • Zálohu, která ze SIPO vypadla, můžete uhradit jednorázově, a to i pomocí chytrého telefonu a QR kódu, který si zobrazíte po přihlášení do Samoobsluhy v přehledu vyúčtování pod konkrétním detailem platby. Dále můžete zaplatit bankovním převodem, vkladem na náš účet v Komerční bance nebo poštovní poukázkou typu A/C. Platební údaje naleznete na přiloženém platebním kalendáři. Ten je k dispozici také v Samoobsluze. Příští měsíc už bude Vaše zálohová platba na SIPO v pořádku navedena.

Mám přeplatek nebo nedoplatek

Drobný přeplatek obvykle znamená, že máte správně nastavenou výši záloh a neplýtváte energiemi. Nedoplatek nebo podezřele vysoká částka na faktuře může mít více příčin. Společně je odhalíme.

Kdy mi přijde přeplatek?

Datum splatnosti přeplatku naleznete tučně na přední straně vyúčtování. Vyúčtování je možné zkontrolovat v detailu v Samoobsluze v sekci „Přehled plateb a vyúčtování“. Toto datum označuje den, kdy nejpozději odesíláme přeplatek z našeho účtu. V případě platby složenkou má Česká pošta na její vystavení až 5 pracovních dnů. Platba bankovním převodem může trvat až 3 pracovní dny od data odeslání.

Dokdy mám uhradit nedoplatek?

Datum splatnosti nedoplatku naleznete tučně na přední straně vyúčtování. Nedoplatek je potřeba uhradit nejpozději do tohoto data. Pokud by byl s placením nějaký problém, dejte nám vědět. Společně to vyřešíme.

Proč mám nedoplatek?

Zvýšená spotřeba

Možná jste minulý měsíc koupili novou ledničku nebo Vám naopak zlobí ta stará. Možná máte nový přírůstek v rodině nebo jen přijel na delší návštěvu kamarád. Každopádně došlo ke zvýšenému odběru energií a zálohy tak nepokryly celou spotřebu. Porovnejte aktuální vyúčtování s předešlými fakturami, a pokud si nárůst spotřeby neumíte vysvětlit, kontaktujte nás. Podíváme se na to.

Chyba v odečtu

Váš distributor energií nám mohl předat chybný odečet, který neodpovídá skutečnosti. Zkontrolujte údaje na faktuře s údaji na Vašem elektroměru nebo plynoměru. Pokud se odečty neshodují, podejte reklamaci faktury na e-mailu obchod@centropol.cz nebo na tel. 478 575 555. Dáme to do pořádku.

Nezaúčtované platby

Některé Vaše platby k nám mohly dorazit až po vystavení vyúčtování. Zahrneme je do faktury za další období. Pokud jste si jistí, že jste platbu uhradili, ale ve vyúčtování chybí, kontaktujte nás. Vyřešíme to.

Ano, i to se může stát. Obvykle za to mohou chybně zadané platební údaje.

  • Vystavenou upomínku můžete dohledat v „Přehledu plateb a vyúčtování“ v zákaznické Samoosbluze. Porovnejte Vámi zadané platební údaje s údaji na upomínce. Pokud nesouhlasí, napište nám v Samoosbluze přes kontaktní formulář nebo zašlete e-mail na obchod@centropol.cz nebo nám zavolejte na tel. 478 575 555. V kontaktních formuláři Samoosbluhy nebo e-mailu přiložte prosím doklad o úhradě, kde je viditelný chybně zadaný variabilní symbol. Vyřešíme to.
  • Zkontrolujte, zda Vám banka nevrátila platbu zpět. Pokud ano, zkontrolujte platební údaje a odešlete platbu znovu.
  • Porovnejte datum vystavení upomínky s datem odeslání platby. Je totiž možné, že k nám platba dorazila až potom, co jsme upomínku vystavili. V tom případě je pravděpodobně vše v pořádku. Pokud si ale stále nejste jisti, zavolejte nám na tel. 478 575 555. Podíváme se na to.

Váš distributor energií provádí jednou ročně odečty elektroměrů a plynoměrů. Tyto odečty nám následně do 30 dnů předá a my do 15 dnů od jejich obdržení vystavíme vyúčtování, které Vám zašleme.

Kdo je distributor a kdo dodavatel? Spousta lidí to neví, přitom je to docela zásadní otázka. Přečtěte si, jaký je mezi těmito dvěma pojmy rozdíl.

Co když změním dodavatele?

Odečty probíhají podle pravidelné trasy, kterou určuje distributor, nikoli dodavatel energií. Pokud jste měli v minulosti vyúčtování například v březnu, budete jej mít ve stejném období. Změnou dodavatele se tento postup nemění.

Jak zaplatit za elektřinu a plyn?

  • Inkasem – pro elektřinu ve prospěch účtu 27000297/0100, pro plyn ve prospěch účtu 27100247/0100.
  • Bankovním převodem – pro úhradu elektřiny použijte 27000297/0100, pro plyn 27100247/0100. Nezapomeňte doplnit variabilní symbol.
  • Službou SIPO lze provést úhradu zálohových plateb.
  • Složenkou – nezapomeňte doplnit variabilní symbol.
  • Všechny údaje k platbě naleznete v Samoobsluze v přehledu vyúčtování. Můžete využít i platbu prostřednictvím QR kódu pomocí chytrého telefonu.

Napište nám

Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.

  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • Odesláním formuláře berete na vědomí podmínky zpracování osobních údajů.