Ke smlouvě na dva roky nyní odměna 2 000 Kč na Váš účet. Více informací ->.
Vyhledat na webu
Zavřít

Často se ptáte - SMAZAT

Zadejte hledaný výraz a hned se vám zobrazí řešení pro váš problém

Všechny samoodečty je možné kompletně odbavit v naší Samoobsluze a to velice jednoduše a rychle. Pokud ještě nemáte účet a nedaří se vám zaregistrovat, kontaktuje prosím naši zákaznickou linku +420 478 575 555, kde vám můžeme pomoci i s výběrem vhodného odečtu.

Kontrolní odečet lze zadat do 25 dní od data odečtu u elektřiny a do 12 dní u plynu.

Konečný odečet lze zaslat nejpozději do 3 pracovních dní od data ukončení smlouvy, po tomto datu nám  distributor stavy neakceptuje.

Mimořádný odečet k 31. 12. lze zadat do 25 dní od data odečtu u elektřiny a do 12 dni u plynu.

Ano, i to se může stát. Obvykle za to mohou chybně zadané platební údaje.

  1. Porovnejte zadané platební údaje s údaji na upomínce. Pokud nesouhlasí, napište nám e-mail na mobil@centropol.cz nebo nám zavolejte na zákaznickou linku pod číslem *22.
  2. Zkontrolujte, zda Vám banka nevrátila platbu zpět. Pokud ano, zkontrolujte platební údaje a odešlete platbu znovu.
  3. Porovnejte datum vystavení upomínky s datem odeslání platby. Je totiž možné, že k nám platba dorazila až potom, co jsme upomínku vystavili.
  4. Zašlete nám doklad o zaplacení (výpis z účtu, útržek složenky, pokladní složenka z banky nebo snímek z elektronického bankovnictví) kde bude patrné, z jakého čísla účtu byla platba odeslána, včetně veškerých dalších identifikací. Na základě dokladu bude možné platbu dohledat, prověřit a případně spárovat s vystavenou fakturou.

Občas je to s tím vyúčtováním trochu složitější a vyznat se v jednotlivých částech faktury může být problém. Vysvětlíme Vám, co znamenají jednotlivé položky, a poradíme Vám, abyste se v tom neztratili.

  • Cena na faktuře zahrnuje dvě části – pravidelný měsíční poplatek a cenu za provolané minuty, odeslané SMS/MMS a využití datového připojení.
  • Přehled všech vyúčtovaných jednotek najdete na faktuře v části nazvané Rozpis vyúčtování služeb.
  • Podívejte se také na podrobné vysvětlení jednotlivých položek.

Máte po svatbě a používáte nové příjmení? Změnili jste název či sídlo společnosti nebo máte novou adresu trvalého bydliště? Žádný stres a složité papírování, u nás to jde jednoduše.

  1. V odkazu https://www.centropol.cz/o-nas/ke stazeni/mobil/ naleznete ke stažení formulář Žádost o změnu údajů.
  2. Připravte si kopii dokladu o změně některého z údajů – obvykle oddací list, občanský průkaz nebo výpis z obchodního rejstříku a přiložte je k žádosti.
  3. Dokumenty zašlete poštou na adresu Centropol Energy, a. s., Vaníčkova 1594/1, 400 01 Ústí nad Labem nebo e-mailem na adresu mobil@centropol.cz.

Reklamovat u nás můžete například fakturu kvůli chybnému odečtu měřidla. Všechny Vaše požadavky vyřídíme co nejrychleji, nejpozději však do 30 dnů od uplatnění reklamace, nestanoví-li právní předpis jinak.

Reklamaci je možné podat v zákaznické Samoobsluze pomocí dostupného online formuláře „Reklamace a Stížnosti“. Stačí vyplnit potřebná pole dle typu reklamace a odeslat k řešení.

Poruchy a výpadky plynu mohou mít více příčin. Ne vždy je ale důvod k panice.

Zkontrolujte vyúčtování a upomínky

K výpadku může v krajním případě dojít i kvůli nezaplacené faktuře. Zkontrolujte svoje poslední vyúčtování a případné upomínky. S naší samoobsluhou už to nemůže být jednodušší. Pokud si nejste jisti, zda k nám dorazily všechny Vaše platby, přečtěte si článek Chci zjistit, jestli jste přijali moji platbu.

Nahlaste poruchu

Máte vše zaplaceno? Pak bude možná chyba v distribuční soustavě. Nahlaste poruchu přímo Vašemu distributorovi:

  • Pražská plynárenská Distribuce – 1239
  • GasNet – 1239
  • EG.D Distribuce – 800 225 577

Výpadky elektřiny mohou mít více příčin. Ne vždy, když nejde elektřina, je ale důvod k panice.

Zkontrolujte hlavní jistič

Ze všeho nejdříve zkontrolujte pojistky a hlavní jistič, zda není ve vypnutém stavu / shozený.

Zkontrolujte vyúčtování a upomínky

K dočasnému odpojení odběrného místa může v krajním případě dojít i kvůli nezaplacené faktuře. Zkontrolujte svoje poslední vyúčtování a případné upomínky. K tomu můžete využít i naši samoobsluhu. Pokud si nejste jisti, zda k nám dorazily všechny Vaše platby, přečtěte si článek Chci zjistit, jestli jste přijali moji platbu.

Nahlaste poruchu přímo distributorovi

Máte vše zaplaceno? Pak bude možná chyba v distribuční soustavě. Výpadky elektřiny aktuálně zveřejňuje přímo váš distributor:

  • PRE distribuce (Hlavní město Praha) – tel. 800 823 823
  • EG.D Distribuce (jižní Čechy a jižní Morava) – tel. 800 22 55 77
  • ČEZ Distribuce (ostatní regiony) – tel. 800 850 860

Není potřeba nic složitě dokládat. Pro přechod je nutná smlouva, předsmluvní informace a plná moc. Všechny tyto formuláře Vám včas pošleme předvyplněné. Nejdříve si ale přečtěte jak přejít k Centropolu.

  • Udělením plné moci nám umožníte zastupovat Vás při všech úkonech, které je nutné pro změnu dodavatele zajistit, jako je např. podání výpovědi stávajícímu dodavateli nebo zastupování při registraci u společnosti OTE, a. s.
  • Celý proces změny dodavatele na základě Vámi podepsané plné moci kompletně vyřídíme za Vás.
  • O zahájení dodávek elektřiny od Centropol energy, a. s. Vás budeme informovat formou uvítacího dopisu, jakmile Váš stávající obchodník schválí výpověď smlouvy.
  • Smlouvu za Vás mohou vyplnit i naši operátoři. Kdykoliv můžete volat naši Zákaznickou linku 478 575 555. Pro jednodušší vyřízení si prosím k ruce připravte některý z dokumentů od stávajícího dodavatele (faktura, smlouva, dodatek ke smlouvě), které nám pomohou správně vyřídit přechod k Centropolu.

Cena elektřiny se v různých sazbách liší. Abyste za elektřinu zbytečně nepřepláceli, je důležité mít distribuční sazbu nastavenou správně.

Co je distribuční sazba?

Distribuční sazby se dělí na jednotarifové a dvoutarifové. S jednotarifovou sazbou odebíráte elektřinu po celý den za stejnou cenu. U dvoutarifové sazby je denní odběr proudu rozdělený na dvě období – s vysokým a nízkým tarifem. V nich se účtuje různá cena – ve vysokém tarifu vyšší, v nízkém tarifu nižší. Časy nízkého tarifu jsou určeny jednotlivými poskytovateli distribuční soustavy (distribucí).

ČASY SPÍNÁNÍ HDO U JEDNOTLIVÝCH DISTRIBUTORŮ

  • Časy spínání HDO PRE distribuce zde
  • Časy spínání HDO ČEZ Distribuce zde
  • Časy spínání HDO EG. D Distribuce zde

Kde ji najdu?

Distribuční sazba je uvedená na smlouvě i na každém vyúčtování nebo ji najdete v Samoobsluze, kde je v detailu každého odběrného místa elektřiny. Najdete ji pod označením například D02d, C01d nebo D57d.

Jak poznám, jestli mám tu správnou?

Obvykle je potřeba odhadnout celkovou spotřebu domácnosti podle používaných spotřebičů a jejich příkonů. Nastavení sazby doporučujeme ověřit, pokud se u Vás navýšil počet nebo obměnila skladba elektrických spotřebičů, případně pokud se stěhujete do nové domácnosti.

Přehled distribučních sazeb

Sazba D01d je určena domácnostem s malou spotřebou elektřiny (malý počet členů domácnosti).
Sazba D02d je určena domácnostem se střední spotřebou energie (domácnosti, jež elektřinou svítí a používají běžné spotřebiče, tzn. ledničku, pračku apod.)
Sazba D25d je určena domácnostem, které využívají elektrický ohřev vody a mají nižší spotřebu elektřiny.
Sazba D26d je určena domácnostem, které využívají elektrický ohřev vody a mají vysokou spotřebu elektřiny.
Sazba D27d je určena majitelům elektrických automobilů.
Sazba D56d je určena domácnostem využívajícím tepelné čerpadlo a toto čerpadlo bylo uvedeno do provozu od 1. 4. 2005.
Sazba D57d je určena pro domácnosti využívající přímotop, hybridní vytápění nebo tepelné čerpadlo, které o sazbu zažádaly po 1. 4. 2016.
Sazba D61d je určena pro chatařské (víkendové) využití od pátku do neděle.

Sazba D35d je určena domácnostem s hybridním vytápěním a sazba byla přiznána do 31. 3. 2016.
Sazba D45d je určena domácnostem, které využívají přímotopy a k přiznání sazby došlo do 31. 3. 2016.
Sazba D55d je určena domácnostem využívajícím tepelné čerpadlo a toto čerpadlo bylo uvedeno do provozu do 31. 3. 2005.

Samoodečty je možné kompletně odbavit v naší Samoobsluze a to velice jednoduše a rychle. Stačí se Všechny samoodečty je možné kompletně odbavit v naší Samoobsluze a to velice jednoduše a rychle. Pokud ještě nemáte účet a nedaří se vám zaregistrovat, kontaktuje prosím naši zákaznickou linku +420 478 575 555, kde vám můžeme pomoci i s výběrem vhodného odečtu.

Kontrolní odečet lze zadat do 25 dní od data odečtu u elektřiny a do 12 dní u plynu.

Konečný odečet lze zaslat nejpozději do 3 pracovních dní od data ukončení smlouvy, po tomto datu nám  distributor stavy neakceptuje.

Mimořádný odečet k 31. 12. lze zadat do 25 dní od data odečtu u elektřiny a do 12 dni u plynu.

Máme tu pro Vás Samoobsluhu pro mobilní tarify a nově i pro elektřinu a plyn, kterou jsme spustili v březnu 2019.

Co najdu v samoobsluze pro mobilní tarify

V telefonní samoobsluze si můžete stáhnout všechna vyúčtování a podrobný výpis hovorů. Snadno změníte kontaktní nebo osobní údaje. Aktivaci datových balíčků a změnu tarifu, způsobu platby nebo zasílání vyúčtování zvládnete prostřednictvím několika kliknutí.

Co najdu v samoobsluze pro elektřinu a plyn

Samoobsluha pro elektřinu a plyn nabídne vše, na co si jen vzpomenete. Uvidíte přehled svých plateb nebo detailní informace o odběrném místě. Můžete provádět samoodečet elektřiny nebo plynu, požádat o změnu své zálohy nebo úpravu smlouvy

Jak získám přístup do samoobsluhy

V případě samoobsluhy pro služby mobilního operátora je to snadné. Stačí si na této stránce nechat zaslat SMS s jednorázovým heslem na své Centropol telefonní číslo. Po přihlášení si nastavíte nové heslo, kterým se poté budete pravidelně přihlašovat.

Aby to bylo jednoduché i u elektřiny a plynu, vyplňte registrační údaje a odešlete. Pokud si nevíte rady, s registrací vám pomůže náš specialista na Zákaznické lince 478 575 555, který Vám vygeneruje heslo potřebné pro vstup do samoobsluhy.

Hromadné dálkové ovládání, tzv. HDO je systém technických prostředků, který umožňuje regulovat odběr energie na dálku. Je využíván distributory elektrické energie k dálkovému spínání spotřebičů s větším odběrem. V praxi to znamená přepínání mezi vysokým a nízkým tarifem elektřiny.

Hromadné dálkové ovládání spíná Nízký tarif v předem stanovené časy, které určuje příslušný distributor. 

Zlevněný tarif je výhodný pro obě strany – domácnost čerpá elektřinu za výhodnější cenu a dodavatel reguluje výkyvy v distribuční síti.

Dvoutarifní ceny elektřiny využívají pouze domácnosti, které elektřinou topí, ohřívají vodu nebo nabíjí elektromobil.

Pokud máte např. bojler na ohřev vody, automaticky se díky této technologii zapne pouze na část dne, kdy k Vám proudí elektřina za nižší cenu, tedy za nízký tarif.

Více o HDO si můžete přečíst třeba zde.

Napište nám

Patříte mezi naše zákazníky? Uveďte prosím požadované údaje, rychleji váš požadavek vyřídíme.

  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • This field is hidden when viewing the form
  • Odesláním formuláře berete na vědomí podmínky zpracování osobních údajů.